Geçtiğimiz haftalarda 1 milyar kullanıcıya ulaştığını müjdeleyen Instagram‘ın değeri dudak uçuklatıyor.
1 milyar kullanıcı sayısıyla rakiplerini kıskandıran Instagram, Facebook tarafından 2012 yılında alındığından bu yana popülerliğini inanılmaz büyütmüş durumda. Doğal olarak bu uygulamanın marka fiyatına da yansıyor. Facebook’un 1 milyar dolara satın aldığı popüler fotoğraf paylaşım uygulaması değerini tam 100 katına çıkarmış durumda. Bloomberg Inteligence‘ın verilerine göre popüler fotoğraf paylaşım uygulaması, tek başına bir şirket olsaydı şimdiki değeri 100 milyar dolar olacaktı. Facebook’tan daha hızlı kullanıcı kazanan uygulamanın önümüzdeki 5 yıl içinde 2 milyar kullanıcıya ulaşması da beklentiler arasında. Firmanın önümüzdeki 12 ayda ise elde ettiği gelirin 10 milyar doları geçmesi bekleniyor. Böylelikle uygulama Facebook’un en karlı yatırımları arasında rahatça giriyor.
Popüler fotoğraf paylaşım uygulaması bu başarısını düzenli olarak yaptığı yeniliklere borçlu. Facebook’un Snapchat’in ana özelliğini uygulamaya “Hikayeler” özelliği olarak eklemesiyle hızlanan yükselme pek çok yeniliği de beraberinde getirdi. Reklam verenler için de daha değerli bir platforma dönüşen uygulamanın sen son yeniliği ise IGTV oldu. Hem ayrı bir uygulama hem de platform içinde ulaşılabilecek bir sekme olarak tanıtılan IGTV’de kullanıcılar artık 1 saate varan videolar yükleyebiliyor. Video formatı ise dikey olarak belirlenmiş. Platformun önümüzdeki günlerde getireceği yenilikler ise şimdiden merak konusu.