Dünyanın en çok kullanılan sosyal medya ağlarından olmayı sürdüren Instagram, artık orijinal Reels içeriklerini öne çıkaracak.
Bugün yapılan resmi açıklamaya göre Instagram algoritması artık sürekli olarak başkalarının içeriklerini paylaşan kişileri değil, orijinal içerikler üretenleri öne çıkaracak. Ufak hesapların bulunurluğu ya da başka bir deyişle platform içindeki görünürlüğünü artırmak adına güzel görünen bu adım, şu aşamada sadece “Reels” tarafı için devreye alınıyor. Yeni dönemde sürekli başkalarının içeriklerini çalarak paylaşanlara algoritma temelinde cezalar uygulayacaklarını belirten şirket, “Mevcut içerik sıralama sistemimizde büyük takipçi kitlelerine sahip içerik üreticiler ve sürekli olarak başkalarının içeriklerini yeniden paylaşanlar, algoritma önerileri özelinde küçük kitleye sahip orijinal içerik üreticilerden daha fazla erişim elde etti. Bu nedenle tüm içerik üreticilere yeni kitlelere ulaşma konusunda daha eşit bir şans vermek için yaptığımız algoritma değişikliğinin önemli olduğunu düşünüyoruz.” dedi.
Instagram için sürekli yeni özellikler bulunuyor, Alessandro Paluzzi tarafından yapılan keşif ile bulunduğu kadarıyla platform yakında kişi profillerine bir mesaj yazılabilir yapıda “mesaj gönder” bölümü ekleyecek. Yukarıda görebileceğiniz bu menü ile kişilere direkt mesaj göndermek ya da fotoğraf atmak daha kolay veya hızlı hale gelecek. Bu altyapı yüksek ihtimalle 3-4 ay içinde herkese açılacak. Instagram için bundan önce bir “dürtme” sistemi gündeme gelmişti. Yine Alessandro Paluzzi tarafından yapılan keşif ile gösterilen bu “dürtme” sistemi ya da artık geçen haliyle “el sallama” sistemi, direkt olarak kişisel Instagram profilleri içerisinde yer alacak ve yüksek ihtimalle 3-4 ay içerisinde herkesin kullanımına açılacak.
Çoğu kişinin yüksek ihtimalle bir kez dahi kullanmayacağı bu özellik, bu tarafa da geliyor olmasıyla gerçekten şaşırtıyor. Kısa süre önce Facebook içindeki gerçek “dürtme” sistemi de tekrardan öne çıkmaya başlamıştı. Meta bu konuda yaptığı açıklamada, Facebook platformunun kimi dürteceğinize ilişkin gösterdiği önerileri geliştirdiğini ve ayrıca arama yoluyla dürtme sayfasını bulmayı kolaylaştırdığını duyurmuştu. Bunlara ek olarak platforma arkadaş arama sayfası üzerinden dürtme özelliği de getirildi. Tüm bunların etkisiyle de platformdaki dürtme sayısında geçtiğimiz aylarda tam 13 kat artış olduğu aktarıldı. Facebook hepsine ek olarak dürtmelerin yüzde 50’den fazlasının 18 ila 29 yaş arasındaki kişilerden geldiğini belirtti.