Meta’nın en önemli platformlarından Instagram, son dönemde gelen eleştiriler nedeniyle yeni değişiklikler yapıyor.
Geçtiğimiz ay Meta CEO’su Mark Zuckerberg konuşmuş ve hem Instagram hem de Facebook taraftaki TikTok odaklı değişim de sürecek demişti. Yeni yıl itibarıyla iki platformda da özellikle “tavsiye” tarafına yoğunlaşacaklarını aktaran Zuckerberg, 2023’te kişilerin karşısına daha önce hiç olmadığı kadar tavsiye içerikler çıkarılacak demişti. Daha sonra bu genel olarak tepki çeken konuda bir geri adım gelmişti. Instagram’ın patronu Adam Mosseri, hatalarını kabul ederek “Kesinlikle büyük bir geri adım atmamız ve yeniden yapılanmamız gerekiyor.” dedi. Özellikle çok takipçili hesaplara sahip ünlülerden gelen (Kim Kardashian gibi) büyük eleştirilere kayıtsız kalamayan Mosseri, bu bağlamda ekibi ile beraber adımlar atmaya başladı.
Instagram’daki ana akışta son bir yıldır takip ettiğiniz kişilerden gelen içerikler yanında, “tavsiye” adı altında başka içerikler de gösteriliyor. Firma bunlar sayesinde kişilerin ilgisini çekebilecek farklı içerikleri öne çıkarmaya çalışıyor. Ancak bu içeriklerin hepsi her zaman ilgi çekici olmuyor. İşte tam olarak bu konuda bir adım atıldı. Firma kişilerin platformda karşısına çıkan içerikleri özelleştirmesi ya da başka bir diğer deyişle kullanılan algoritmayı kendileri için eğitebilmesi için yeni imkanlar test etmeye başladı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yakında herkese açılması beklenen yeni dönemde kullanıcılar, keşif sayfasında karşılarına çıkan birden fazla içeriği “ilgimi çekmiyor” ya da “ilgilenmiyorum” şeklinde işaretleyebilecek. Bu işaretlenen içeriklerin benzerleri algoritma tarafından öne çıkarılmayacak yani kullanıcıya gösterilmeyecek. Aynı zamanda önerilen içerik altyapısına da filtreme getiriliyor. Bu sayede altyapıdaki belirli kelimeler, deyimler ve emojilere sahip içerikler filtrelenerek engellenebilecek. Burada manuel olarak sisteme tek tek giriş yapılması gerekecek.
Instagram tarafında yapılan değişiklikler ve eleştiriler hakkında bir video da çeken Adam Mosseri, ilk olarak platformun “fotoğraf” temelini bir kenara bırakmayacağını aktarmıştı. Mosseri, platformda fotoğraf altyapısının kalmaya devam edeceğini, ancak artık herkesin videoya yöneldiğini belirtiyor. Bu yüzden Instagram’ın video tarafına ağırlık vermeye devam edeceklerini belirten önemli isim, bu konuda geride kalamayız ve yeni trendlere ayak uydurmalıyız diyor.
Instagram ve Facebook detayları yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici Porsche Müzesi içinde drone ile bir tur atın