Dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından olmayı sürdüren Instagram, 2023’e önemli bir güncelleme ile başlıyor.
Meta çatısı altında yer alan en önemli platform olan Instagram, mobil uygulamadaki ana ekrandan, spesifik olarak alt navigasyon barından “mağaza” butonunu kaldıracaklarını duyurdu. “Instagram navigasyon altyapısı şubat ayında değişiyor” başlıklı bir açıklama yapan firma, yeni dönem için şunları aktarıyor: “Şubat ayından itibaren, kişilerin arkadaşlarıyla ve ilgi alanları hakkında paylaşım yapmalarını ve bağlantı kurmalarını kolaylaştırmak için platformun navigasyonunu değiştiriyoruz. Uygulamanın alt kısmındaki gezinme çubuğunun ortasında içerik oluşturma / paylaşma kısayolu, sağında ise Reels’ler yer alacak. Bu değişikliğin bir parçası olarak “Mağaza” sekmesi bölümden kaldırılacak.”
Firma bu yeni dönemde mağaza altyapısını tamamen ortadan kaldırmayacak. Kullanıcılar ya da şirketler halen platformdaki mağazaları üzerinde satış yapmaya devam edebilecek. Kullanıcılar da bu mağazalara farklı içerikler üzerinde erişim sağlamayı sürdürecek. Yeni dönemde platformun merkezine direkt olarak içerik üreticileri alacak olan Instagram, 2022’de TikTok’tan büyük bir darbe aldığı için 2023 özelinde önemli başka güncellemeler de planlıyor.
Firma bundan önce gündemimize en popüler etiketler ile gelmişti. Instagram tarafından yapılan paylaşıma göre 2022’nin en popüler 10 etiketi şunlar oldu:
Burada genel olarak büyük bir sürpriz karşımıza çıkmamıştı. Bir anda patlayıp sönen NFT furyası ve satın alanların almayanları darlamayı sürdürdüğü Airfryer, 2022 yılında Instagram’ı da ele geçirmeyi başarmış durumda. Rusya işgali altındaki Ukrayna’ya yönelik desteklerini platform üzerinde sık sık gösteren kullanıcılar, kısa süre önce sona eren dünya kupası için de çok sayıda paylaşım gerçekleştirmiş. En çok kullanılan etiketler arasına giriş yapmayı başaran James Webb Space Telescope, gönderdiği nefes kesici ve ufuk açıcı uzay fotoğrafları ile 2022 yılında platformda çok ses getirmiş.