Instagram, kişilerin karşısına daha fazla içerik çıkarmak için yeni testler yapmaya devam ediyor. Bunların yenisi tepki çekiyor.
Instagram, biliyorsunuz takip ettiğiniz kişilerden gelen video ve fotoğraflar bittiği zaman sevebileceğiniz içerikleri tavsiye olarak karşınıza getiriyor. Bu içerikler mobil uygulamaların en altında çıkıyor.
Bu özellik genel olarak seviliyor çünkü kişiler burada ilginç içerikler keşfedebiliyor. Ancak firma bu kısmı ana akış içerisine getirmek istiyor. Yapılan teste göre Instagram, tavsiye edilen içerikler ile takip ettiğiniz kişilerden gelenleri harmanlamayı hedefliyor.
Bu durum şimdiden bazı tepkiler çekiyor. Çoğu kişi ana akşının bu şekilde bozulmasını istemiyor. Ancak firmanın bu özelliği kullanıcı tercihine bırakacağı düşünülüyor. Eğer süreç zorunlu kılınırsa gerçekten hiç iyi olmaz ve faydasından çok zararı dokunur.
Halen bilmeyenler için Instagram Reels, “Instagram Kamera” içerisinde 15 saniyeye kadar kısa videolar oluşturmanıza ve düzenlemenize olanak tanıyor. Kullanıcılar Reels videolarına efektler ve müzik ekleyebiliyor veya kendi sesini kullanabiliyor.
Bu yukarıda da dediğimiz gibi TikTok kopyası özelliğe aslında reklamlar uzun süre önce gelmişti. Ancak bunlar sadece belirli pazarlarda deneniyordu. Şimdi ise reklam konusunda global açılım yapıldı. Artık Türkiye dahil her pazarda Reels içerisinde reklamlar çıkacak.
Bu durum elbette hiç ama hiç sürpriz olmuyor. Instagram’ın en büyük kaynağı reklamlar ve firma bunu olabilecek her alanda değerlendirmek istiyor. Reels içerisindeki reklamların içerikler arasında çıkacağı ve 30 saniyeye kadar uzayabileceği aktarılıyor.
Burada Hikayeler tarafında çıkan reklamlar ile benzer bir süreci ilerlemesi bekleniyor. Ancak firmaların Instagram Reels özelinde daha yarayıcı reklamlar üreteceği düşünülüyor.