Instagram şu anda dünyanın en çok kullanılan fotoğraf ve video paylaşma uygulaması olarak karşımıza çıkıyor. Ancak platform bir süredir birçok açıdan da eleştiriliyor. Eleştirilerin hedefinde ise Instagram ’da hikayelere bakarken her 3 ya da 5 hikayede bir reklamların çıkıyor olması var. Bunun yanında platformda yüksek takipçiye sahip hesapların yaptığı “ reklam ” paylaşımlarının artış göstermesi kullanıcıları rahatsız eden bir başka etmen olarak karşımıza çıkıyor. Birçoğunda reklam ibaresini görmediğimiz paylaşımlarda, reklam mı gerçek bir paylaşım mı kullanıcı nezdinde değerlendirilemiyor. Bu durum ise hem reklamı yapılan markaya olan güveni azaltıyor, hem de yüksek takipçiye sahip Influencer’lara olan bakışın değişmesine neden oluyor.
Sosyal medya kullanımlarının her geçen gün artması ve insanların da yavaş yavaş bilinçli hale geliyor olması reklam şirketlerinin strateji değiştirmesine neden oluyor. Strateji değişikliğini en hızı şekilde şirketine uyarlayan Instagram, eleştirileri oklarına da üstüne çekiyor gibi duruyor. Geçen günlerde Instagram’ın blog sayfasında yayınlanan yazıda , reklamverenlerin hedef kitlelerine ulaşmak için yeni bir yol sunulacağı yer alıyor. İşletmelere bu anlamda marka hikayelerini yaratıcıların sesleriyle anlatma, hedef kitlelere ulaşma ve etkiyi ölçme fırsatı yaratacağı yazıyor.
Zaten yakın zaman önce Instagram Türkiye, MediaCat işbirliği ile hayata geçirdiği InstaChamp projesi ile yaratıcı reklamları ödüllendireceğini duyurmuştu. Ancak bu da yine Instagram reklam algoritmalarının değiştiğini ve daha fazla kişiye ulaşmak için yeni adımlar atılacağının bir işareti gibi duruyor. Yine Instagram’ın blog yazısında bu özelliğin gelecek aylardaki hikaye paylaşımlarında tüm reklamverenlere açık hale gelerek kullanıma sunulacak. Bunun yalnızca bir başlangıç olduğunun altını çizen platform, yeni gelecek düzenlemeler hakkında yatırımlarının devam ettiğini belirtiyor.
Instagram uygulama içi alışveriş özelliği