Dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından Instagram bu sefer “çocuk cinselliği” içeren Reels’ler ile gündemde.
The Wall Street Journal ve Kanada Çocuk Koruma Merkezi tarafından yapılan testlerin gösterdiği kadarıyla Instagram, jimnastikçiler ve ponpon kızlar gibi yalnızca genç ve ergenlik çağındaki influencer’ları takip eden test hesaplarına çocukların müstehcen görüntülerinin yanı sıra açıkça cinsel içerikli yetişkin videoları içeren Reels’ler (Reklam ve içerik) göstermiş. Bu tür reklamların ve içeriklerin platformda yasak olması gerekiyor ve doğal olarak durum çok tepki çekiyor. Ayrıca bu tür müstehcen içeriklerin Disney, Walmart, Pizza Hut, Bumble, Match Group ve The Wall Street Journal gibi önemli markalar tarafından verilen reklamlarla yan yana getirildiği de aktarılıyor. Bu detay durumu daha da kötü hale getiriyor, Bumble, Match Group, Hims ve Disney’in ortaya çıkan süreç nedeniyle reklamlarını Meta’dan çektiği ya da firmaya bu konuyu acil olarak ele alması için baskı yaptığı aktarılıyor. Meta’nın içerik denetimi konusunda çıtayı yükseltmesi ve algoritmalarını gençleri koruyacak hale getirmesi gerekiyor. Yaşanan bu durumu çalışanların bildiği de elde edilen kötü detaylar arasında yer alıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bu konuda bu aralar daha çok X (Twitter) gündeme geliyordu. Kaçırdıysanız dünyanın en önemli teknoloji firmalarından olan ABD merkezli Apple ve IBM, başka bazı şirketlerle birlikte Elon Musk’ın antisemitik bir paylaşıma yanıt vermesinin ve bunu “asıl gerçek” olarak nitelendirmesinin ardından X’e reklam vermeyi tamamen durdurdu.
Bu konuda geçtiğimiz hafta bir yazı paylaşan X CEO’su Linda Yaccarino, Apple ve diğer şirketlerin yanıltıcı ve manipüle edilmiş bir makale nedeniyle reklamları kalıcı değil geçici olarak durdurduğunu söylemişti. Reklamların durdurulmasına neden olan konularda yasal bir mücadele başlatan Musk ve Yaccarino, The New York Times’ın haberine göre maddi olarak ciddi bir darbe alabilir.
Çünkü son gelişmeler sonrasında 100’den fazla şirketin X’e reklam vermeyi durdurduğu ve bunun 75 milyon dolarlık bir kayıp anlamına geleceği aktarılıyor. Eğer aralarından Airbnb, Netflix, Microsoft ve Ubisoft gibi şirketlerin olduğu reklam verenler geri gelmezse, şirketin reklam gelir kaybı tahminlerden daha çok artabilir.
Geçtiğimiz günlerde Media Matters tarafından yayınlanan bir rapora göre bazı şirketler X’teki reklamlarının aşırı sağcı komplo teorileri ve antisemitik içerikli paylaşımlarla birlikte gösterilmesinden de çok rahatsız oluyor. Satın aldıktan sonra attığı adımlarla çok ciddi sayıda reklam vereni kaybeden ancak daha sonra bu durumu toparlayan Elon Musk ve Linda Yaccarino, yukarıda bahsettiğimiz yasal adımı direkt olarak Media Matters’a karşı büyük bir dava açarak hayata geçiriyor.