Instagram CEO’sundan “dinleme” olayına cevap

27 Haziran 2019 18:15

Instagram CEO’su, katıldığı bir programda Instagram‘ın kullanıcılarını dinleyip dinlemediklerine dair açıklamalar yaptı.

Instagram, Facebook tarafından satın alındığından beri gizlilik konusunda belirli tartışmaların hedefine alınıyor. Gizlilik ve uygulamaların kullanıcıları dinlemesi birçok uygulamanın da başını derde soktu. Instagram da kullanıcılarını dinlediği iddia edilen platformlar arasında yer alıyor. Hal böyle olunca yakın zaman önce CBS ‘de bir programa katılan Instagram CEO’su Adam Mosseri, gizlilik politikaları hakkında da konuştu. Programın sunucusu Gain King’in sorularını yanıtlayan Mosseri, çarpıcı noktalara değindi. Gündeme gelen “reklamlar”ın hangi algoritmalara dayanarak kullanıcıların karşısına çıktığı King tarafından Mosseri’ye soruldu. Uygulama üzerinden kullanıcının önüne çıkan reklamlar yalnızca arama çubuğunda aranan içerikler olmuyor. Bazen sözlü olarak konuşulanların da reklam olarak kullanıcının karşısına çıkabiliyor. Kendisinin de aynı durumu yaşadığını söyleyen King, kullanıcıların da bu durumdan tedirgin olduğunu ekledi. Gail King‘in, sorusu üzerine Mosseri, kullanıcıları dinleme fikrinin yerinde olmadığını böyle denk gelen durumların olabileceğini söyleyerek durumun “şans eseri” olduğunu belirtti.

Instagram bizi dinlemediğini söylüyor

Mosseri, birçok insanın aynı soruyu sorduğunu kabul ederek reklamların algoritma mantığından bahsetti: “Olabilecek iki yol var. Birisi aptalca şans, ki olabilir. İkincisi bir şeyden bahsediyor olabilirsiniz çünkü bu çok önemlidir. Bu tür içeriklerle daha yakın zamanda etkileşime girdiniz. Gerçekten yemek ve restoranlara giriyorsunuz. Facebook ya da Instagram’da bir restoran gördünüz ve gerçekten çok seviyorsunuz. Bence bu tür şeyler gerçekten sık sık gerçekleşiyor.” dedi. Mosseri konuşmasına, mesajlara bakılmadığını ya da telefonların dinlenmiyor olduğunu casus olmadıklarının altını çizdi.

Platform kullanıcılarını dinlemiyor olsa da kullanıcı hareketlerini izliyor. Arama çubuğunda arattıklarınız ya da sık sık tıkladığınız bazı görseller Instagram algoritmasındaki reklam akışının içeriğini etkiliyor. Bunun ışığında gördüğünüz reklamlar, takip ettiğiniz kişilere ve beğendiğiniz veya yorum yaptığınız fotoğraflara ya da videolara göre oluşturuluyor. Instagram ayrıca, ana şirketi olan Facebook’un demografik verilerini, ilgilendiğiniz şeyleri belirlemek ve kullanıcıları en az 52 bin reklam hedefleme kategorisine ayırmak için de kullanıyor.

İlginizi çekebilir

Fotoğrafları renklendirecek “filtre sistemi”

Paylaş