Instagram CEO’sundan gelen TikTok itirafı

21 Ocak 2021 15:05

TikTok’un kopyası sayılan Instagram Reels, buna rağmen istenileni vermiyor. Bunu artık CEO dahi kabul ediyor. İşte detaylar;

Instagram, biliyorsunuz Snapchat’ten aldığı “Hikayeler” altyapısı ile inanılmaz bir başarıya ulaştı. Bu hamlesi çok tartışılan ancak kısa zamanda unutulan platform, daha sonra TikTok‘tan alınan video özelliği Reels ile ses getirmişti. Halen bilmeyenler için Reels, “Instagram Kamera” içerisinde 15 saniyeye kadar kısa videolar oluşturmanıza ve düzenlemenize olanak tanıyor. Kullanıcılar Reels videolarına efektler ve müzik ekleyebiliyor veya kendi sesini kullanabiliyor. İşte bu özellik hakkında bir açıklama yapan Instagram’ın CEO’su Adam Mosseri, özellikten henüz tam olarak memnun olmadığını ve bu temelde TikTok’un halen çok daha ileride olduğunu kabul etti. Mosseri ayrıca “Reels, şu an henüz güçlü ve yenilikçi komedi unsurlarına ev sahipliği yapabilecek kapasitede değil” açıklamasında bulundu.

Instagram Reels üzerinden artık alışveriş de mümkün

Şirket geçtiğimiz ay yaptığı resmi açıklama ile Reels üzerinden alışveriş yapma özelliğini tüm dünyada kullanıma sunduğunu duyurmuştu. Bu açıklamaya göre MAC Cosmetics, Revolve, Song of Style by Aimee Song, Rare Beauty ve NBA gibi markalar Reels’da alışveriş özelliğini kullanmaya başlarken, Instagram’ın @shop hesabı da For the Ages, Centinelle, Kammok, Expedition Subsahara ve Paper & Clay gibi yeni marka ve küçük işletmelerin alışveriş yapılabilen Reels videolarını paylaştı.

Alışveriş özellikleri ile uygulamanın neresinde olursa olsun insanların ilham aldığı anda bir şey keşfetmesini ve satın almasını kolaylaştırmayı amaçlayan Instagram, Reels’da alışveriş özelliği ile bir Reels videosundaki ürünlere tıklayarak o ürünleri satın alma, kaydetme veya ürün hakkında daha fazla bilgi alma fırsatı sunuyor.

İlginiz Çekebilir

Geleceğin roketi ilk kez tam olarak havalandı

Paylaş