reklamı kapat

POPÜLER

Instagram LOG Tasarım

Instagram, çok ciddi bir “pedofili” sorunu ile gündemde ses getiriyor

Meta çatısı altındaki en önemli platform olmayı sürdüren Instagram, bugün büyük “pedofili” sorunu ile gündeme geldi.

Platformdaki gençleri korumak ve çocukların girişini engellemek adına şimdiye kadar çok sayıda adımlar atan Instagram, bugün hiç duymak istemeyeceği bir haberle ses getirdi. Ortaya çıktığı kadarıyla Instagram’ın öneri algoritmaları, çocuklara yönelik cinsel istismar içerikleri sipariş ve servis eden pedofil ağlarını aktif olarak teşvik eder bir yapıda görev yapıyor. The Wall Street Journal ve Stanford Üniversitesi ile Massachusetts Amherst Üniversitesi’nden akademisyenlerin ortaklaşa yürüttüğü bir araştırma, Instagram’ın kullandığı tavsiye sistemlerinin “Pedofilleri birbirine bağladığını ve onları içerik satıcılarına yönlendirdiğini” ortaya koydu. Meta bu durumu direkt olarak reddetmek yerine bir açıklama yaptı ve gündeme getirilen konuları ele almak üzere kendi içlerinde bir araştırma grubu oluşturduğunu açıkladı.Çocuk istismarı korkunç bir suçtur” diyen Meta, burada ayrıca “Bu durumla aktif bir şekilde mücadele etme yapmanın yollarını sürekli olarak araştırıyoruz.” açıklamasında bulundu.

Peki Instagram’ın tavsiye algoritmaları normalde nasıl çalışıyor? Adam Mosserimerak edilen “Instagram tavsiye algoritması nasıl çalışıyor?” sorusunun güncel cevabını kısa süre önce verişmişti. Mosseri’ye göre Instagram’da tüm tavsiye sürecini üstlenen tek bir algoritma yer almıyor. Firma normal içerik akışında, hikayelerde, keşif sayfasında ve hikayeler kısmında birden fazla algoritma kullanıyor, her algoritma farklı verilere odaklanıyor. Peki bu algoritmalar içerikleri neye göre öneriyor ya da karşınıza çıkarıyor? Algoritmalar temelde sizi takip ediyor, uygulama içinde beğendiklerinizi, paylaştıklarınızı, görüntülediklerinizi ve yorum yaptıklarınızı analiz ediyor. Örneğin spesifik olarak hikayeler tarafında bir hesabın paylaşımlarını ne sıklıkla görüntülediğinize, hesabın paylaştığı hikayeleri DM olarak başkalarına gönderip göndermediğinize veya hikaye beğenilerinize bakılıyor. Yüksek oranda etkileşime girdiğiniz hesapların hikayeleri ilk sıralarda görünüyor, süreç diğer taraflarda da temel olarak benzer şekilde işliyor. Tavsiye / içerik öneri algoritmalarını düzenli olarak güncelleyen Instagram, algoritmayı sizin manuel olarak şekillendirmenize de imkan tanıyor. Örneğin sevmediğiniz paylaşımları birden fazla kez “ilgilenmiyorum” diyerek algoritmanın geri plana atmasını sağlayabiliyorsunuz.

Instagram özellikleri yanında bu da ilginizi çekebilir: İnsansı robot Ameca ve yapabildikleri

İLGİLİ HABERLER