Instagram’da “Hikayeler” üzerinden alışveriş dönemi

12 Haziran 2018 22:49

Popüler sosyal medya platformu Instagram, biliyorsunuz markalar için büyük bir satış kanalı halini aldı. Bu sayede büyük paralar kazanan ve aynı zamanda kazandıran platform, bugün alışveriş sürecini genişlettiğini duyurdu.

Instagram üzerinden ticaret yapan markalar, şimdiye kadar satış için Hikayeler’i kullanamıyordu. Ürünlerini interaktif olarak standart akışta satan firmalar, bugünden itibaren popüler Hikayeler’i de kullanabilecek. Yeni dönemde Hikayeler üzerine yerleştirilen “alışveriş sepeti” simgesiyle içerikteki ürünler hızlı şekilde satın alınabilecek. Bu yenilik markalar için gerçekten çok güzel görünüyor. Instagram içerisinde Hikayeler altyapısını daha fazla kişiye ulaşmak adına en çok markalar kullanıyor. Yeni dönem işte bu süreci herkes için çok daha etkili ve interaktif hale getiriyor. Hikaye’de beğenilen bir kıyafeti / ürünü almak da hiç olmadığı kadar kolay geliyor.

Instagram’ın yeni algoritması nasıl çalışıyor?

Şirket geçtiğimiz ay bu konuyu da detaylandırdı. Buna göre yeni algoritma ilgi alanı, paylaşılan içeriklerin zamanı ve kişinin takip edilen hesap sahibiyle ilişkisine bakarak çalışıyor. Daha önce beğendiğiniz içeriklere bakan algoritma, kişilerle olan yakınlığını dahi değerlendiriyor. Yeni paylaşılan içeriklerin daha çok öne çıkartan sistem, sürekli olarak sizi izleyerek kendisini geliştiriyor. Bu da yeni ilgilendikleriniz odağında akışın değişmesi anlamına geliyor. İstatistiksel olarak çok güzel çalışan bu durum, maalesef kişilere seçme şansı verilmediği için büyük tepki çekiyor. Şirket yaptığı açıklamada maalesef yine geri adım atılmayacağını belirtiyor.

İlgili Video

Google’dan ilginç uygulama

Paylaş