Instagram, direkt mesaj yönetimini daha iyi hale getirdi

01 Kasım 2024 19:47

Sosyal medyanın en popüler ağlarından olmayı sürdüren Instagram, direkt mesaj yönetimini daha iyi hale getirdi.

Instagram, yeni yapılan güncelleme ile direkt mesaj (DM) yönetimini özellikle çok sayıda takipçiye sahip içerik üreticiler için kolaylaştırdı. Artık gelen kutularındaki mesaj istekleri daha detaylı şekilde filtrelenebiliyor. Bu sayede onaylı hesaplardan, onaylı içerik üreticilerden, şirketlerden ve abonelerden gelen mesaj istekleri öne çıkarılarak, diğer istekler geri plana atılabiliyor. Artık mesaj isteklerinin gönderen kişinin takipçi sayısına göre sıralanmasına da imkan tanıyan platform, mesaj istekleri kutusuna bir “hikaye cevapları” bölümü de ekliyor. Bu bölüm sayesinde hikaye yanıtlarına tek bir yerden erişim sağlanabiliyor. Platform bundan önce izlenmeyen videoların kalitesini düşürüyor olmasıyla dikkat çekmişti. Instagram’ın başındaki Adam Mosseri tarafından yapılan doğrulamaya göre sunucu optimizasyonu sağlamak adına izlenmeyen videoların kalitesi düşürülüyor. Mosseri bu konuda, “Genel olarak gösterebileceğimiz en yüksek kaliteli videoyu göstermek istiyoruz. Ancak bir video uzun süre izlenmezse -çünkü görüntülemelerin büyük çoğunluğu başlangıçta gerçekleşiyor- daha düşük kaliteliye geçiyoruz. Eğer video tekrardan çok izlenmeye başlarsa daha yüksek kaliteye geçiş yapıyoruz.” açıklamasını yaptı. Buna göre platform çok izlenmeye başlayan videoların kalitesini artırıyor, ancak Mosseri’ye göre bu devasa bir fark yaratmıyor.

Instagram için bundan önceyse bir Spotify adımı atılmıştı. Mobil uygulamalarda yapılan güncellemeler sayesinde kullanıcılar artık Instagram’da karşılarına çıkan bir şarkıyı tek bir dokunuşla Spotify kitaplığına ekleyebiliyor. Bunun için iki platform arasında hesap bağlantısı kurulması gerekiyor ve Spotify’a eklenen şarkıların doğrudan “Beğenilen Şarkılar” çalma listesinde görüneceği aktarılıyor. Bu altyapının yakında hem iOS hem de Android kullanıcıları için geniş ölçekte kullanıma sunulacağı belirtiliyor.

Platform, geçtiğimiz günlerde dijital profil kartlarını kullanıma sunmuştu. Instagram artık hesabınızı dijital profil kartını kullanarak paylaşmanıza izin veriyor. İki taraflı olan kart, sizin de görebileceğiniz üzere fotoğrafınız, kısa biyografiniz ve kullanıcı adınızın bulunduğu bilgileri ve bir QR kodunu içeriyor. Kullanıcılar kendi özel bağlantılarını veya seçtikleri bir şarkıyı ekleyerek profil kartını özelleştirebiliyor. Yakında herkes için aktif edilecek profil kartları, Instagram profilleri içindeki “Profili Paylaş” bölümünde yer alıyor.

Instagram gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

Paylaş