Instagram algoritması pek çok farklı dinamiği bir araya getiriyor. Bu algoritmanın gözden kaçmış noktalarından biri bulunmuş olabilir.
Şimdilerde Instagram her ne kadar beğeni sayısını platform üzerinde göstermemek için adımlar atsa da, beğeni ve etkileşimler kullanıcılar için büyük önem taşıyor. Sanatçılar, internet ünlüleri, markalar gönderilerini daha fazla kişiye ulaştırmak için stratejik paylaşımlar yapıyor. Platform özelinde etkileşimi artırmanın pek çok yolu bulunuyor. Ancak işin matematiği içinde çok fazla değişken var. Ne yazık ki platform hepsini açıklamıyor. Bazılarını da kullanıcılar kendi kendilerine keşfediyor.
Gönderilerinizin dağılımı kullandığınız hashtagden tutun da paylaşım saatinize kadar etkilenebiliyor. Aynı zamanda Diğer kısmına düşebilmek için sizi takip edenler, sizin takip ettikleriniz de önem taşıyor. Ancak ilginç bir şekilde illüstratör Mariana Avila yeni paylaşımında bir başka özelliğe dikkat çekiyor. Avila bir diğer internet fenomeni Courtney Quinn’den gördüğü “filtre kullanımı” yöntemini deneyerek etkileşimini artırmayı başarmış. Görünen o ki platform, kendi filtrelerini kullanan gönderileri daha çok görünür yapıyor. Bir diğer deyişle kendi özelliklerini kullanan kullanıcıları “ödüllendiriyor“. Eğer filtrelerinizi başka bir programla yapıyor ya da gönderilerinizi filtre olmaksızın yüklüyorsanız bu kararınızı yeniden gözden geçirmek isteyebilirsiniz. Tüm filtreyi bütün baskınlığıyla uygulamak zorunda da değilsiniz. Yüzde 2’lik bir ayarlama dahi yeterli oluyor.
Filtrenin baskınlığını ayarlamak için yapmanız gereken şey ise filtreyi seçtikten sonra üstüne yeniden tıklamak. Burada filtrenin ne kadar görünür olacağını panelin altındaki bar ile belirleyebiliyorsunuz.
Bilgisayar hackleyen iPhone şarj kablosu