Instagram bir süredir yeni bir tasarımı test ediyor. Beğeni sayılarının gizlendiği yeni tasarım beraberinde “hiç beğenisi olmayan” gönderileri getiriyor.
Mayıs ayında Instagram oldukça ilginç bir karar alarak platformundaki beğeni sayısını gizleyeceği yeni bir tasarıma geçmek istediğini belirtmişti. Bu yeni tasarımın testlerine Kanada’da başlayan platform iki ay sonra testleri Avustralya, Yeni Zelanda, Brezilya, İrlanda, İtalya ve Japonya olmak üzere altı farklı ülkede daha uygulamaya başladı. Söz konusu testlerde kullanıcılar bir gönderiye gelen toplam beğeni sayısını göremiyordu. Sadece gönderinin altında beğenen kullanıcılardan birinin adı geçecek şekilde “X ve diğerleri” şeklinde bir ifade yer alıyordu. Gönderi sahibi ise paylaşımına gelen beğenileri görüntüleyebiliyordu. Ancak testin genişletilmesiyle beraber aslında bu olayın kocaman bir “beğenisiz gönderi” havuzu yarattığı ortaya çıktı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Beğenisi olmayan Instagram gönderileri
Yeni sistem esasen kullanıcıların “beğeni sayısına değil içeriğe” odaklanmasını amaçlıyor. Ancak sistem beraberinde tamamen beğenisi görünmeyen ve muhtemelen kullanıcı için yepyeni bir stres kaynağı olacak gönderiler yaratıyor. Facebook’un Business Insider‘a yaptığı açıklama şu şekilde: “Testteki organik gönderiler için gönderiyi kimlerin beğendiğine bağlı olarak ve birkaç kriteri daha uygulayarak beğeni durumunu görselleştiriyoruz.” Peki bu ne anlama geliyor?
Bu şu anlama geliyor. Eğer bir gönderiyi sizin takip ettiğiniz en az bir kişi beğenmediyse, o gönderi size hiç beğeni almamış gibi görünüyor. Bu da örneğin, kocaman bir beğenisiz sponsorlu gönderi havuzu oluşturuyor. Platformdaki gönderilerin beğeni durumunun görünümü ağırlıklı olarak takip ettiğiniz kişilere bağlı olarak resmediliyor. Yani platform beğeni görünümünü tamamen kaldırmış kadar oluyor. Bu tasarım detayı doğrudan Instagram kullanıcısını etkilemiyor. Ancak içerik üreticisi için beğeni sayısı ciddi bir önem taşıyor. Platform her ne kadar “Biz kullanıcıların kendilerini ifade ederken rahat hissetmesini istiyoruz.” dese de bu tamamen “beğenisiz” gönderilerin yaratacağı yeni stresin nasıl bir etkisi olacağı merak ediliyor. Test aşaması hala tamamlanmayan özelliğin son sürümde tüm kullanıcılarla buluşup buluşmayacağı da hala net değil. Ancak platform şimdilik bu tasarımı getirme konusunda kararlı gibi.