Instagram alışveriş özelliğini geçen aylarda duyurmuştu. Platform bu alışveriş özelliğinin dinamiklerini geliştirmeyi hedefleyen “etiket” hamlesi ile karşımıza çıkıyor.
Popüler fotoğraf paylaşma platformu Instagram geçmişte duyurduğu bu özellik ile platform üzerinden alışverişi mümkün kılmıştı. Ancak özellik şimdilik sadece Amerika’da kısıtlı mağaza sayısıyla kullanıma sunulmuş durumda. Alışveriş özelliğine ek olarak yeni bir çıkartma geleceğinin sinyallerini veren sosyal medya uzmanı Matt Navarra Twitter üzerinden yeni özelliği paylaştı. Normalde, konum ve GIF gibi özelliklerin olduğu bölüme, “order” adlı bir çıkartma daha eklenmiş gibi duruyor. Tam olarak hangi özelliklere sahip olacağı bilinmeyen bu çıkartmanın yanında dolar işareti ile gözüküyor olması, ödeme işlemleri ya da alışveriş özelliği ile ilgili bir çıkartma olduğunu düşündürüyor.
Daha önce Instagram ve Facebook’ta olmayan özellikleri duyurmasıyla da tanınan Navarra, arka arkaya attığı tweetlerle yeni test edilen özelliğe göz kırpıyor. İkinci attığı tweete baktığımızda “order” çıkartmasının dışında bir de “product” çıkartması görünüyor. Özelliğin detaylarının net olmadığı belli oluyor. Bir platform sözcüsü ise şirketin,” sipariş” özelliğini henüz test etmediğini ve bu yeni çıkartmanın uygulama içi alışveriş özelliği ile alakalı olmadığını aktarıyor. Platform sık sık yeni özelliklerin testlerini yapıyor ancak birçoğunu kullanıma sunmuyor.
Popüler fotoğraf paylaşım uygulaması son zamanlarda özellikle sosyal medya üzerinden önemli bir kitleyi etkileyen “influencer”ların alışveriş alışkanlıklarına müdahalesine sahne oluyor. Bu etkinin artacağının sinyallerini de uygulamanın alışveriş özelliklerini aktif etmesiyle tahmin edebiliyoruz. Uygulama üzerinden alışveriş yapılmasına olanak sağlayan Instagram bu özellik üzerinde titizlikle çalışıyor. Uygulamanın alışveriş özelliğinin ilerleyen günlerde diğer ülkeler için de aktif olup olmayacağı belirsiz gibi duruyor.
Instagram uygulama içi alışveriş özelliği