Instagram hikayeleri için bir “süper beğeni” özelliği geliyor. Firma aynı zamanda yeni bir hikaye çıkartması üzerinde de çalışıyor.
Alessandro Paluzzi’nin yeni keşiflerine göre kullanıcılar yakında Instagram hikayelerine “süper beğeni” gönderebilecek. Bunun için beğeni butonuna basılı tutulması gerekecek ve her 24 saatte sadece bir tane süper beğeni atılabilecek. Instagram’ın üzerinde çalıştığı yeni hikaye çıkartması ise arkadaşlardan fotoğraf isteme mantığı üzerine kuruluyor. Bu çıkartma ile arkadaşlarınızdan/takipçilerinizden tarafınıza fotoğraf göndermesini isteyebileceksiniz. Bu fotoğrafları alan kişiler, görselleri tek tek ya da grup halinde paylaşabilecek. Instagram, bugün Reels formatı için müzik odaklı bir adım da atmıştı. Platform, yapılan güncelleme ile artık kullanıcıların tek bir Reels paylaşımına 20 farklı müzik ekleyebileceğini duyurdu. Şarkılar Reels’lere yerleşik olarak sunulan editör üzerinden eklenebiliyor ve şarkıların sadece istenilen kesimleri kullanılarak ilginç içerikler üretilebiliyor. Instagram geçtiğimiz hafta da bir açıklama ile gündeme gelmişti. Instagram’ın başındaki isim Adam Mosseri tarafından yapılan paylaşıma göre, platformun geleceğinde uzun videolar yer almıyor. Reels merkezli kısa videolara odaklanmaya devam edeceklerini belirten Mosseri, içeriklerin en önemli yerlerinden alınmış kısa videoların arkadaşlar ile paylaşıma çok daha uygun olduğunu aktarıyor. Bu konuda haklı olan Mosseri, platformu direkt olarak YouTube’a rakip bir yer haline getirmeyi amaçlamıyor.
Kısa süreli Reels formatını TikTok ile mücadele etmek için oluşturan Instagram, en büyük rakibinin aksine içerik üreticilerin uzun videolar paylaşmasını istemiyor. TikTok ise platformda 60 dakikalık videolar paylaşılabilmesi için aktif olarak testler gerçekleştiriyor. Instagram, bundan önce eklenen yeni ibare ile dikkat çekmişti. Instagram içerisinde paylaşılan yapay zeka ile üretilmiş içeriklere bir süre önce “Made with AI” ibaresi eklenmeye başlanmıştı. Bu sistemi yeterince iyi geliştirmeyen firma, yapay zeka tarafından üretilmeyen içeriklere de “Made with AI” yani “Yapay Zeka ile Üretildi” ibaresini eklemeye başladı.
Bu durum çok tepki çekince bir güncelleme yapmak zorunda kalan Meta, artık Instagram’da ve diğer uygulamalarında yapay zeka kullanıldığını algıladığı ya da düşündüğü içeriklerde “AI info” ibaresini kullanıyor. Türkçeye “Yapay zeka bilgisi” olarak geçirilen uyarılar hakkında yapılan açıklamada şunlara yer veriliyor:
“Yapay zeka bilgisi: Bu gönderideki içeriği oluşturmak veya düzenlemek için üretken yapay zeka kullanılmış olabilir. Üretken yapay zeka nedir? Üretken yapay zeka, birtakım veri modelleri öğrenmiş bir bilgisayar modeli türüdür. Kullanıcılar görseller veya videolar gibi yeni bir şeyler oluştururken üretken yapay zekayı kullanabilir.
Yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği tanımana yardımcı oluyoruz İnsanlar yapay zeka ile oluşturulan içerikleri paylaşırken bu etiketi ekleyebilir. Ayrıca insanlar sistemlerimizin okuyabileceği yapay zeka sinyalleri içeren içerik paylaştığında da bunu ekliyoruz. Etiketsiz içerikler yine de yapay zeka ile oluşturulmuş olabilir.”