Dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından olmayı sürdüren Instagram, 2023’e önemli güncellemeler ile devam ediyor.
Instagram içerisindeki hikayeler halen çok ciddi oranda kullanılıyor. Erişim düzeyleri eskisi kadar olmasa da birçok kişi 2023 yılında da 24 saat sonra otomatik olarak silinen içerik fikrini benimsemeyi sürdürüyor. Bu konuda çalışmalara devam eden firma, uygulama kodlarını araştıran Alessandro Paluzzi tarafından yukarıdaki fotoğraf ile gösterildiği kadarıyla hikayeleri sürekli göz önünde tutmak istiyor. Şimdilik bu konuda testler yapılıyor yani son karar verilmiş değil ancak firma yakında normal paylaşım akışı içerisinden hikayelere hızlı erişim sağlayacak bir arayüzü kullanıma alabilir. Bunun için en az üç farklı hesaptan gelen yeni hikayeleri bir araya getirecek firma, normal paylaşımlar arasında vakit geçirirken yeni paylaşılan hikayeleri kaçıranları memnun edebilir ya da bu arayüz yapısıyla tahmin ettiğinden çok daha kötü geri dönüşler alabilir.
Firmanın daha önce belirli içerik üreticileri kapsayan yeni özelliği, görücüye çıktığı zaman dikkat çekmeyi başaran “Yayın Kanalları” olmuştu. Bu yeni özellik için firma “En sevdiğin içerik üreticilerden son haberleri al” açıklamasını yapıyor. “Sen ve diğer takipçiler mesajları okuyup ifade bırakabilir ve anketlerde oy kullanabilir” açıklaması yapılan “Yayın Kanalları”, tek taraflı çalışıyor yani bu kısımda Zuckerberg’e ya da özelliği kullanan başka bir kişiye takipçiler mesaj yazamıyor. Şu an örneğin eğer isterseniz Meta CEO’su Mark Zuckerberg tarafından açılan “Meta Channel” isimli yayın kanalına direkt olarak buradan (Sadece mobilde çalışıyor ve Mark Zuckerberg’i takip etmeniz gerekiyor) katılabilir ve Zuckerberg’in güncel açıklamalarını hızlı şekilde takip edebilirsiniz.