Instagram sunduğu alışveriş deneyimine sınıf atlatmaya hazırlanıyor. Yeni hikaye çıkartması para harcayacağınızı hatırlatacak.
Instagram, fotoğraf paylaşım uygulaması olarak başladığı hayatına günlük hayatın vazgeçilmez uygulaması olarak devam etmeye kararlı. Mart 2019’da platfom içi alışveriş özelliğini belli başlı markalara açan, daha sonra hikayeler üzerinden alışveriş sayfasına yönlendirme bağlantısı düzenleyen platform; paranızı harcamanızı kolaylaştıracak bir yenilikle karşımızda. Bildiğiniz gibi kullanıcılar hikayelerine geri sayım çıkartması ekleyebiliyor. Bu geri sayım tamamlandığında kullanıcılara platform bir bildirim atıyor. Şimdi bu geri sayım çıkartması markalar için yeniden düzenleniyor. Bir ürünün çıkışı için oluşurulan bu yeni çıkartma size satın almanız gereken ürünü hatırlatıyor.
Şimdilik Amerika içinde test edilen bu özellikte örneğin Adidas yeni ayakkabı modeli için “hatırlatıcı” ayarlayabiliyor. Standart geri sayım çıkartmasından farklı görünen bu marka çıkartmasında “Hatırlatıcı oluştur” diyebiliyorsunuz. Bu sizi ikinci bir sayfaya götürüyor. Burada ürün için beden seçimi yaparak hatırlatıcınızı kuruyorsunuz. Platfom ise sizi iki kere uyarıyor. Birincisi ürün satışa sunulmadan bir gün önce, diğeri ise 15 dakika önce olmak üzere telefonunuza bildirim gönderiyor.
Alışveriş özelliğinde olduğu gibi şimdilik Amerika içinde sadece 21 anlaşmalı marka ile çalışan platform özelliğin beta aşamasında olduğunu da duyurdu. Anlaşmalı markalar arasında Adidas, H&M, Huda Beauty, Michael Kors gibi isimler yer alıyor. Resmi duyuruya buradan ulaşabilirsiniz.
Uygulamanın alışveriş özelliği