Instagram içerik planlama sistemini test etmeye başladı

20 Ekim 2022 16:47

Instagram, sürekli olarak birçok farklı yeni özellik üzerinde çalışıyor. Bu sefer beklenen Instagram içerik planlama sistemi gündemde.

Instagram, birçok kullanıcı üzerinde uzun zamandır beklenen içerik planlama özelliği test etmeye başladı. Konu hakkında “Küresel topluluğumuzun belirli bir yüzdesi ile içerik planlama özelliğini test ediyoruz” diyen çatı şirket Meta’nın sözcüsü, bu konuda birçok kişiyi memnun etmiş durumda. Bu özellik sayesinde kişiler platformda belirlenen zamanda otomatik olarak paylaşılacak / yayınlanacak içerikler hazırlayabilecek. Süreç normal içerikler yanında son dönemde çok önem verilen Reels içerikleri de kapsayacak.

Herkes için ne zaman geleceği bilinmeyen ancak aşağıdaki ekran görüntülerine göre çok beklenmeyecek gibi duran içerik planlama sistemi, planlanan tüm içeriklerin tek bir ekrandan görülmesine de imkân tanıyacak. Planlama sürecinde elbette gün yanında spesifik saat seçimine de izin verilecek.

Instagram başka testler de yapıyor. Örneğin geçtiğimiz hafta ortaya çıktığı kadarıyla firma kişisel profillere müzik ekleme testine başladı. Yakında bir kişinin profiline girdiğiniz zaman, onun belirlediği müziği dinleyeceksiniz. Yüksek ihtimalle profil açıldığı anda çalmaya başlayacak bu müzik, profil özelleştirme konusunda yeni bir seviyeye daha geçilmesini sağlayacak.

Kısa süre önce ortaya çıkan başka yenilikler de oldu. Örneğin platformda bir “Roll Call” özelliği geliştiriliyor. Bu daha tam olarak net değil ancak mesaj temelli sistemde, sadece belirlenen kişilerin mesaj tepkilerini görebilmesi sağlanacak gibi görünüyor.

Buna ek olarak yakında “Keşif” kısmı için popüler Reels arama özelliği getirecek Instagram, ayrıca Reels’ler için “Başarı” sistemi de planlıyor. Firma bu sayede Reels’lerin daha fazla kullanılmasını hedefliyor.

Instagram içerik planlama testleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici Porsche Müzesi içinde drone ile bir tur atın

Paylaş