Dünyanın en çok kullanılan sosyal medya ağlarından olmayı sürdüren Instagram, içerik üreticilere yol gösterecek yeni bir bölüm hazırladı.
Instagram, içerik üreticilerin daha ilgi çekici paylaşımlar hazırlamasına yardımcı olacak önemli ipuçlarını bir araya getirdiği yeni bir bölümü hayata geçirdi. Bunun için kişisel “profesyonel pano” içerisine yeni bir kategori ekleyen firma, yakında herkese açılacak bu kategori üzerinden önemli bilgiler veriyor. Burada, Instagram’ın içerik öneri algoritması göz önüne alınarak faydalı bilgiler aktarılıyor, takipçi kitlesini nasıl büyüteceğini bilmeyen içerik üreticilere kilit detaylar paylaşılıyor. Bundan önce yapay zeka odaklı bir adım atılmıştı. Instagram içerisinde paylaşılan yapay zeka ile üretilmiş içeriklere bir süre önce “Made with AI” ibaresi eklenmeye başlanmıştı. Bu sistemi yeterince iyi geliştirmeyen firma, yapay zeka tarafından üretilmeyen içeriklere de “Made with AI” yani “Yapay Zeka ile Üretildi” ibaresini eklemeye başladı. Bu durum çok tepki çekince bir güncelleme yapmak zorunda kalan Meta, Instagram’da ve diğer uygulamalarında yapay zeka kullanıldığını algıladığı ya da düşündüğü içeriklerde “AI info” ibaresini kullanmaya başladı. Türkçeye “yapay zeka bilgisi” olarak çevrilen uyarılar hakkında yapılan açıklamada şunlara yer verilmişti:
“Yapay zeka bilgisi: Bu gönderideki içeriği oluşturmak veya düzenlemek için üretken yapay zeka kullanılmış olabilir. Üretken yapay zeka nedir? Üretken yapay zeka, birtakım veri modelleri öğrenmiş bir bilgisayar modeli türüdür. Kullanıcılar görseller veya videolar gibi yeni bir şeyler oluştururken üretken yapay zekayı kullanabilir. Yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği tanımana yardımcı oluyoruz İnsanlar yapay zeka ile oluşturulan içerikleri paylaşırken bu etiketi ekleyebilir. Ayrıca insanlar sistemlerimizin okuyabileceği yapay zeka sinyalleri içeren içerik paylaştığında da bunu ekliyoruz. Etiketsiz içerikler yine de yapay zeka ile oluşturulmuş olabilir.”
Bu konu geçtiğimiz haftalarda bir kez daha gündeme geldi çünkü Meta “yapay zeka bilgisi” uyarısında tepkiler dinmediği için bir güncelleme daha yapacağını duyurdu. Şirket tarafından yapılan açıklamada, “Yakında platformlarımızdaki yapay zeka bilgisi etiketlerinde bir değişiklik yaparak, içerikte kullanılan yapay zekanın kapsamını daha iyi yansıtmasını sağlayacağız. Yalnızca yapay zeka araçları tarafından düzenlendiğini tespit ettiğimiz içeriklerde, yapay zeka bilgisi etiketini gönderi menüsüne taşıyoruz. Bir yapay zeka aracı tarafından oluşturulduğunu tespit ettiğimiz içeriklerde ise yapay zeka bilgisi etiketini göstermeye devam edeceğiz. Bu değişiklikler önümüzdeki hafta devreye alınacak. Amacımız her zaman insanların yapay zeka ile üretilmiş bir içerik gördüklerinde bunu anlamalarına yardımcı olmaktı. “ denildi.