Dünyanın en çok kullanılan sosyal medya ağlarından olmayı sürdüren Instagram için otomatik takipçi onaylama ve fazlası geliyor.
Alessandro Paluzzi’nin son keşiflerine göre Instagram ilk olarak bir planlanmış mesaj sistemi üzerinde çalışıyor. Bu sayede daha sonra gönderilmesi için özel mesajlar hazırlanabilecek gibi görünüyor. Buna ek olarak sizi geri takip etmek isteyen kişilerin takip isteklerini otomatik olarak onaylayacak bir sistem de yolda bulunuyor. Yine Alessandro Paluzzi’nin keşfine göre Instagram kullanıcıları yakında Spotify’da dinledikleri müziği “notlar” üzerinden canlı/gerçek zamanlı olarak paylaşabilecek. Eski efsanelerden MSN’i akla getiren özellik, çapraz hesap bağlantısı gerektirecek ve elbette istenildiği zaman kolaylıkla kapatılabilecek. Kişiler halihazırda notlar üzerinden manuel olarak şarkı paylaşabiliyor ancak yeni altyapı süreci otomatik hale getiriyor. Platform için bu aralar çok sayıda yeni özellik gündeme geliyor. Örneğin önümüzdeki haftalarda tüm kullanıcılar paylaşmak istedikleri fotoğraflara Instagram editörü üzerinden “metin” ekleyebilecek. Bu sayede kişiler fotoğraflar üstüne metin eklemek adına başka bir uygulama kullanmak zorunda kalmayacak. Bu özelliği sunmakta çok geç kalan şirket, buna ek olarak fotoğraf editörü üzerinden kişilerin bir fotoğrafın üzerine başka bir fotoğraf eklemesine de imkan tanıyacak.
Üstteki fotoğraf bir dikdörtgen, kare, daire, kalp veya yıldız içerisine alınabilecek. Instagram, geçtiğimiz hafta da profil sayfalarına müzik ekleme özelliğini duyurmuştu. Yakında eksiksiz olarak herkes Instagram’daki profil sayfalarına bir müzik ekleyebilecek. Burada Myspace’i akla getiren bir adım atan şirket, profile eklenen müziği otomatik olarak başlatmayacak. Yani profilinize giren kişilerin seçtiğiniz müziğe manuel olarak basarak oynatması gerekecek.
Bundan önce profil sayfalarındaki bir tasarım değişikliği gündeme gelmişti. Bu özellik yakında herkese açılacak. Buna göre Instagram profil ızgaralarında yakında kare yerine dikdörtgen kutular kullanılabilir. Yani profildeki içerikler kare kutular içerisinde değil dikdörtgen kutularda karşımıza çıkabilir.
Şu anda aktif olarak test edilen bu yeni değişikliğin arkasında, kişilerin Instagram’da artık büyük oranda dikey formatta içerik paylaşması yer alıyor. Bu konuda bir açıklama yapan platformun başındaki isim Adam Mosseri, “Bugün Instagram’a yüklenen içeriklerin büyük çoğunluğu dikey formatta. Bunları kare olarak kırpmak oldukça acımasız.” dedi.