Instagram için “öne çıkan hikayeler” altyapısı geliyor

24 Aralık 2024 08:59

Dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından olmaya devam eden Instagram yeni bir hikaye altyapısı test etmeye başladı.

Yakında herkese açılacak bu yeni altyapı, 24 saat sonra otomatik olarak silinen değil, kişilerin profillerine kaydettikleri hikayelere odaklanıyor. Platform aktarıldığı kadarıyla profillere sabitlenen görmediğiniz/kaçırdığınız hikayeleri alacak ve onları ana ekrandaki hikaye bölümünün en sonunda gösterecek. “Öne çıkan hikayeler” adı verilecek altyapı, kaçırmış olabileceğiniz önemli içerikleri görmeniz için yeni bir yol olacak. Instagram için üretken yapay zeka temelli bir video sistemi de geliyor. Platformun başındaki isim Adam Mosseri tarafından geçtiğimiz hafta gösterildiği kadarıyla platforma 2025’te güçlü bir üretken yapay zeka temelli video sistemi eklenecek. Mosseri tarafından burada ön gösterimi yapılan sistem sayesinde kişiler, çektikleri videolardaki kıyafetleri, arka planı ya da ortamı sadece yazılı komutlar üzerinden değiştirebilecek. Bu sisteme çatı şirket Meta’nın Movie Gen AI modeli güç verecek.

Instagram için bundan önce bir “DM” zamanlama özelliği geldi. Herkese açılan bu altyapı sayesinde belirlediğiniz başka bir zamanda (29 güne kadar) otomatik olarak gönderilecek direkt mesajlar ayarlayabiliyorsunuz. Bu faydalı özellik şu anda DM kutularındaki gönder düğmesine basılı tutularak kullanılabiliyor.

Instagram, bundan önce Reels testi için yeni bir altyapı kullanıma sundu. Bu altyapıda paylaşımlar takipçilere gösterilmiyor. “Bugün, Reels videolarını sizi takip etmeyen kişilerle paylaşma seçeneği sunarak içerikleri denemenin ve nelerin en iyi performansı gösterdiğini öğrenmenin yeni bir yolu olan deneme Reels videolarını kullanıma sunuyoruz” açıklamasını yapan Instagram, konu hakkında detaylı olarak şunları aktarmıştı

İçerik üreticilerinin hedef kitleleriyle çok fazla paylaşımda bulunmaktan veya takipçilerinde yankı bulmayacağını düşündükleri için Instagram’daki uzmanlık alanlarının dışında kalan yeni içerikleri denemekten çekindiğini sıkça duyuyoruz. Deneme Reels videoları ilk önce sizi takip etmeyen kişilere gösterilir. Artık yeni bir tür, hikaye anlatım formatı veya konuyu denemek istiyorsanız içeriğinizin nasıl performans gösterebileceğine ilişkin kolay bir yoklama yapabilirsiniz. Bir deneme Reels videosu ve performansı konusunda iyi hissediyorsanız bu videoyu tek dokunuşla takipçilerinizle paylaşmayı seçebilir veya otomatik olarak paylaşılacak şekilde ayarlayabilirsiniz.

Bu yılın başında söz konusu zorlukla başa çıkmaya yardımcı olacak konseptleri test etmeye başladık ve bu süreçte deneme Reels videolarını geliştirirken içerik üreticilerinin görüşlerini göz önünde bulunduruyoruz. Şimdiden özelliğe erişimi olan içerik üreticilerinin başarı hikayelerine tanıklık ediyoruz. Bu kişilerin taze içerik fikirleri hem yeni hedef kitlelerle hem de mevcut takipçilerle iyi performans gösteriyor.

Instagram gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

Paylaş