Instagram için yeni özellikler gelmeye devam ediyor. Firma bu sefer “Yakındaki popüler yerleri keşfet” ile ses getiriyor.
Instagram için artık herkes için Türkiye’de de aktif edilen (Bir süredir başka pazarlarda vardı) “Yakındaki popüler yerleri keşfet” özelliği, aslında kendisini açıklıyor. Bu özellik için firma ise “Her bir konumda paylaşılan hikayeleri ve gönderileri görmek için haritaya göz at” açıklamasını yapıyor. Ancak bundan fazlası var. Arama ya da etiketler üzerinden ulaşılabilen haritada artık yakındaki önemli konumlar yanında mekanlar da gösteriliyor. Harita açıldığı zaman en üstte çıkan “bu bölgede ara” menüsü üzerinden, seçilen konumdaki restoranlar, kafeler, gezilecek yerler, oteller, parklar, bahçeler ve barlar kolaylıkla görülebiliyor. Harita üzerinde çıkan mekanlarda paylaşılan herkese açık fotoğraf ve videolar da gözler önüne seriliyor. Bu sayede keşif sürecini daha da iyi hale getirmek isteyen firma, daha sonra bakmak için farklı mekanların Instagram’a kaydedilmesine de imkân tanıyor.
Instagram dün de ürün odağında gündeme gelmişti. Platform içerisinde biliyorsunuz uzun süredir ürün satışı ve alımı yapılabiliyor. Hatta belirli pazarlarda süreç (Ödeme ve alım) neredeyse tamamen platformun içerisinde yürüyor. Bu konuda çalışmalarına devam eden Meta, artık kişilerin direkt olarak mesajlar içerisinde ürün satın alabilmesine imkân tanıyor.
Bu sayede direkt mesaj üzerinden iletişim kurduğunuz bir “onaylı satıcı”, ürünü mesaj sayfası üzerinden satın alabilmeniz için size özel bağlantı oluşturabiliyor. Böylelikle birebir iletişim ve satış süreci tek bir sayfada hızlıca halledilebiliyor. Bu sistem gerçekten çok kullanışlı görünüyor ancak henüz her ülkede aktif edilmiş değil. Firma alışveriş altyapısının küresel genişlemesini yavaş yavaş gerçekleştiriyor.