Sosyal medyanın TikTok ile sıkı bir rekabet içerisinde yer alan servislerinden Instagram için yolda olduğu bulunan birçok yeni özellik çıktı.
2022’de özellikle Reels ve video tarafına odaklanacaklarını duyuran Instagram, şu an aktif olarak birçok yeni özellik üzerinde çalışıyor. Kısa süre önce ABD merkezli olarak abonelik sistemini devreye almaya başlayan platform, en son Reels süresi ile alakalı olarak gündeme gelmişti. Testler başta 15 saniye olan ve daha sonra 30 saniyeye çıkarılan Reels süresinin 60 saniyeye çıkarılabileceğini gösteriyordu. Şimdi ise beta sürümleri kurcalamayı seven Alessandro Paluzzi tarafından başka yenilikler bulundu.
Bunlardan ilki yine TikTok’tan alınan Reels ile alakalı. Paluzzi’ye göre uygulamaya yakında Reels’leri direkt olarak tek tuşla Facebook’a atma özelliği gelecek. Böylece Instagram içerisinde paylaşılan her Reels, bağlı Facebook hesabına da gidecek.
Yakında Hikaye ve Reels altyapılarının paylaşım süreci için yardımcı kılavuz çizgilerini daha efektif hale getirecek gibi görünen firma, gelen sesli ve görüntülü aramaları mesaj ile reddetme sistemini de kullanıma sunacak.
Bu sayede müsait olunmayan durumlarda gelen sesli ve görüntülü aramalara hazır mesajlar üzerinden ya da yazılarak cevap verilebilecek, böylelikle çağrıyı reddetme sebebi karşı tarafa bildirilebilecek.
İleride şirket hesaplarının Instagram içerisinde müşterileriyle sesli arama yapabilmesinin önünü aralayacak bilgisi ortaya çıkan platform, canlı videoların hikaye olarak paylaşılmasına da izin verecek. Burada dış paylaşım desteği de verilecek.
Kısa süre önce uygulama içerisinde oluşturulabilen 3D Avatar’ları direkt mesajlar ve hikayeler için kullanılabilir hale getiren Instagram, geleceğe yönelik birçok farklı çalışma içerisinde bulunuyor. Bunlar arasında bir iPad uygulaması ise yer almıyor. Instagram’ın iPad uygulaması garip şekilde yıllardır gelmiyor.