Günümüzün en popüler sosyal medya platformlarından Instagram, IGTV’nin kullanımını artırmak adına önemli bir adım atıyor.
YouTube’a rakip olacak denilerek tanıtılan ancak bunun yakınından geçmeyen Instagram IGTV, yine de birçok kullanıcı tarafından aktif olarak kullanılıyor. Bildiğiniz üzere bir dakikadan uzun videolar atmanıza imkan tanıyan IGTV, ortaya çıktığı kadarıyla yakında önemli bir gelir kapısı halini alacak. Çünkü firma IGTV videolarına kişilere gelir sağlayacak reklamlar eklenebilmesi için çalışmalar yapıyor. YouTube videolarını reklama açmak gibi çalışacak süreç, IGTV’nin kullanımını ciddi olarak artıracak gibi görünüyor. Bu açıdan içerik üreticileri oldukça memnun edecek bu altyapı, yüksek ihtimalle ilk başta sadece spesifik ülkelere açık olacak. Daha sonra ise reklamlar üstünde gelir elde etme sisteminin genele yayılacağı tahmin ediliyor. Instagram bu konuda gerçekten önemli bir adım atıyor.
Instagram is working on IGTV Ads to let influencers monetize their content by running short ads on their IGTV Videos pic.twitter.com/wOhbnpsfjL
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) February 7, 2020
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Instagram IGTV için kısa süre önce önemli bir değişiklik yapılı
Firma geçtiğimiz hafta beklenmedik bir adım attı ve ana uygulaması içerisinde yer alan IGTV simgesini kaldırdı. Direkt mesaj simgesinin hemen yanında yer alan ve IGTV’ye erişim sunan bu simge, herkesten kaldırılmış durumda. Bunun arkasında ise kimsenin IGTV’ye bu simge üstünden erişim sağlamaması yer alıyor. Firmaya göre kişiler IGTV videolarını ana akışları ya da keşfet bölümü içerisinde buluyor. Bu simgenin kaldırılması birçok kişiyi oldukça memnun ediyor. Çünkü gerçekten hem IGTV çok fazla kullanılmıyor hem de direkt mesajları açmaya çalışırken yanlışlıkla IGTV’yi açma derdi ortadan kalkmış bulunuyor.