Sosyal medya devi Facebook‘un popüler platformu Instagram, IGTV altyapısında gerçekten önemli bir değişikliğe gittiğini duyurdu.
Şirketin YouTube‘a rakip olarak duyurduğu servisi IGTV, şimdiye kadar biliyorsunuz sadece dikey olarak çekilen videolara odaklanıyordu. İşte bu durum kısa süre önce değişti. Mobil odaklı hazırlanan Instagram IGTV, artık resmi olarak yatay video desteğini de kullanıcılarına sunuyor. Kişilerin telefonlarını dik kullandığını ve sürekli olarak dik videolar çektiğini belirten ve IGTV’yi bu şekilde lanse eden Instagram, bu “kısıtlayıcı” karardan ya da denemeden bekleneni alamamış gibi görünüyor. Kişilerin başından beri eleştirdiği dikey kısıtlaması, dediğimiz gibi artık sona ermiş durumda. İzleyici ve içerik üreticilerden gelen bildirimler ışığında böyle bir değişiklik yaptığı belirtilen firma, IGTV ile esas şimdi YouTube’un karşısına çıkıyor. Artık kişilerin YouTube için hazırladıkları videoları bu tarafta da rahat şekilde paylaşabileceği belirtiliyor.
Böyle oldu mu? Bunun cevabı açık şekilde hayır. Instagram kendisi genel olarak büyürken, IGTV her zaman bir kenarda kaldı. Sadece Türkiye değil genel olarak çok fazla ilgi çekmeyen ve beklendiği gibi uzun değil kısa videolar ile geçiştirilen bir bölüm halini alan servis, bakalım yatay video desteği ile beklenen seviyeye ulaşabilecek mi?