Sosyal medyanın en önemli platformlarından Instagram için bugün ilginç bir adım atıldı. Platformun logosunda değişiklik yapıldı.
Instagram logosunda yukarıda görebileceğiniz, ya da iyi bir ekranda bakmıyorsanız göremeyeceğiniz bir değişiklik yapıldı. Firma uzun zamandır kullandığı logonun parlaklığını artırdı, bu sayede daha canlı hale getirdi. Bu parlaklık artışı ile diğer uygulamalar arasında daha çok dikkat çekmek istemiş gibi görünen platform, logosu üzerinde yaptığı geçmiş yıllardaki büyük değişiklik sonrasında herhangi bir değişikliğe gitmemişti.
Instagram, bundan önce bir NFT adımı ile gündeme gelmişti. Türkçe karşılığı Nitelikli Fikri Tapu olarak belirlenen NFT için platformda sadece belirli kişiler için NFT dönemini başlattı. Sürece dahil edilen ABD’li kullanıcılar, platformda satın aldıkları ya da ürettikleri NFT’leri detaylarıyla beraber paylaşabilecek. Bu süreçte herhangi bir ücret olmadığını belirten Adam Mosseri, içerik üreticilerin daha fazla ve düzenli para kazanmasını istiyor ve bu konuda dijital ürünlerin iyi bir seçenek olabileceğini düşünüyor.
Yani sürecin ileride bir maddi tarafı da olacak, içerik üreticiler direkt olarak Instagram içerisinde NFT satıp alabilecek. Firma yapılan açıklamaya göre paylaşılan NFT içerikleri profil sayfasındaki özel menüde gözler önüne serecek ve paylaşımların köşesine içeriğin NFT olduğunu gösteren bir simge konulacak.