Sosyal medyanın en önemli platformlarından Instagram, tasarım açısından farklı denemeler yapmaya devam ediyor.
Instagram, bildiğiniz üzere sürekli olarak değişen bir platform. Firma güncel rakipler ve kullanıcı alışkanlıklarına bağlı olarak sık sık güncellemeler gerçekleştiriyor. Bunların en sonuncusu “Mağaza” odaklı oldu. Firma kişilerin platformda satış ve alışveriş yapması için konulan Mağaza butonunun olmadığı bir alt menü tasarımı test etmeye başladı. Birçok kullanıcıya açık olarak test edilen bu yeni alt menü tasarım, bazı kişileri oldukça şaşırttı. Firma bu tasarımda Mağaza bölümünü ciddi anlamda geri plana attı.
Bu testin şu an yapılıyor olması sürecin herkes için aktif edileceği anlamına gelmiyor. Ancak firma bu konuda kararlı görünüyor. Şirket sözcüsü konuda “Instagram deneyiminizi basitleştirmek için devam eden çalışmalarımızın bir parçası olarak, az sayıda kişiyle uygulamanın alt kısmındaki ana gezinme çubuğunda birkaç değişiklik test ediyoruz.” açıklamasını yapıyor.
Instagram için elbette başka çalışmalar da bulunuyor. Örneğin en son Meta tarafından da onaylanan “çıplaklık koruması” ses getirmişti. Direkt mesajlar (Direct Message / DM) için hazırlanan ve aktif olarak test edilmeye başlanan altyapı, gelen mesajlardaki fotoğrafları direkt olarak cihaz içerisinde tarıyor ve “büyük oranda “çıplaklık algılarsa gizliyor.
Daha sonra ise Hikayeler için 60 saniye altı segmentlerin kaldırıldığı duyuruldu. 2021’de Türkiye dahil birçok pazarda test edilen bu özellik, sonunda herkes için kullanıma sunuldu. Bu yeni dönemde 60 saniyeden daha kısa Hikayeler, daha önce olduğu gibi otomatik olarak 15 saniyelik segmentlere yani bölümlere ayrılmayacak. Bu sayede 1 dakikadan kısa paylaşımlar çok daha akıcı olacak.