Pek çok yeni özellikle sık sık gündeme gelen Instagram, nihayet çok istenen özelliklerinden birini kullanıma sundu. Ancak şimdilik ne yazık ki belirli sınırlamalar var.
Instagram’da gönderi zamanlama pek çok kullanıcının uzun süredir istediği bir özellik. İş profilleri ve fenomenler başta olmak üzere kullanıcılar örneğin haftalık planlarını önceden belirleyerek istedikleri saatte otomatik gönderilmek üzere içerik hazırlamak istiyor. Sosyal medya uzmanlarının işini hiç olmadığı kadar kolaylaştıracak bu özellik şimdiye kadar mümkün değildi. En iyi ihtimalle gönderinizi hazırladıktan sonra size hatırlatacak 3. parti uygulamalar kullanabiliyordunuz. Ancak şimdi bu özellik resmi olarak platformdaki yerini alıyor.
Şimdilik videoları kapsamayan ve fotoğrafla sınırlı olan gönderi zamanlama özelliği nihayet platforma dahil edildi. Ancak öncelikli olarak iş hesapları düşünüldüğü için sıradan kullanıcı henüz bu özelliği kullanamıyor. Sıradan kullanıcılar için 2019’un başında bu özelliğin geleceği belirtiliyor. Öte yandan iş hesapları da özelliği istedikleri gibi kullanamıyor. Gönderi zamanlama için Instagram Partner ya da Facebook Marketing Partner programındaki ücretli servislere abone olmak gerekiyor.
2019’da özellik sıradan kullanıcılara açıldığında partnerlerle çalışma zorunluluğu olup olmayacağı kesin değil. Ancak şimdilik bu kapalı programdan yararlanmak için ne yazık ki durum mecburi. Resmi duyuruya buradan ulaşabilirsiniz.