Instagram Notlar özelliğinin kapsamı genişletildi

18 Temmuz 2024 20:38

Instagram Notlar özelliğinin kapsamı genişletildi. Şirket şimdiye kadar çok fazla öne çıkmayan özelliği öne çıkarmaya çalışıyor.

Instagram içerisinde çok fazla öne çıkmıyor olsa da bir “Notlar” özelliği yer alıyor. Bu özelliği firma daha önce görmeyenler için şu şekilde tanımlıyor: “Notlar, güncelleme ve düşünceleri belirli kişilerle kısa gönderiler olarak paylaşabileceğiniz bir alan sağlar. Instagram’da başkalarıyla en fazla bir not paylaşabilirsiniz. Notunuz Instagram mesajlaşmasında gelen kutunuzun üst kısmında ve profil resminizin üzerinde görünecektir. Notunuzu siz ve diğer kişiler gelen kutusunun veya profilinizin üst kısmında en fazla 24 saat boyunca görürsünüz. Bu süre dolduktan sonra notunuz artık Instagram’da görünmez. Notunuz önce üzerine, daha sonra Notu sil’e dokunularak istediğiniz zaman silinebilir.” Notlar için bugün yapılan güncelleme ise özelliği Reels ve normal paylaşımlara genişletiyor. Kullanıcılar artık Reels ve normal paylaşımlara da not bırakabiliyor. Bırakılan notlar, paylaşımların üstünde profil resmiyle beraber çıkan ufak balonlarda gösteriliyor. Atıldıktan üç gün sonra silinen notları kimin göreceği özelleştirilebiliyor.

Instagram hikayeleri için bir “süper beğeni” özelliği de geliyor. Alessandro Paluzzi’nin yeni keşiflerine göre kullanıcılar yakında hikayelere “süper beğeni” gönderebilecek. Bunun için beğeni butonuna basılı tutulması gerekecek ve her 24 saatte sadece bir tane süper beğeni atılabilecek. Instagram’ın üzerinde çalıştığı yeni hikaye çıkartması ise arkadaşlardan fotoğraf isteme mantığı üzerine kuruluyor. Bu çıkartma ile arkadaşlarınızdan/takipçilerinizden tarafınıza fotoğraf göndermesini isteyebileceksiniz. Bu fotoğrafları alan kişiler, görselleri tek tek ya da grup halinde paylaşabilecek.

Instagram, geçtiğimiz günlerde Reels formatı için müzik odaklı bir adım da atmıştı. Platform, yapılan güncelleme ile artık kullanıcıların tek bir Reels paylaşımına 20 farklı müzik ekleyebileceğini duyurdu. Şarkılar Reels’lere yerleşik olarak sunulan editör üzerinden eklenebiliyor ve şarkıların sadece istenilen kesimleri kullanılarak ilginç içerikler üretilebiliyor.

Instagram geçtiğimiz hafta da bir açıklama ile gündeme gelmişti. Instagram’ın başındaki isim Adam Mosseri tarafından yapılan paylaşıma göre, platformun geleceğinde uzun videolar yer almıyor. Reels merkezli kısa videolara odaklanmaya devam edeceklerini belirten Mosseri, içeriklerin en önemli yerlerinden alınmış kısa videoların arkadaşlar ile paylaşıma çok daha uygun olduğunu aktarıyor. Bu konuda haklı olan Mosseri, platformu direkt olarak YouTube’a rakip bir yer haline getirmeyi amaçlamıyor. Kısa süreli Reels formatını TikTok ile mücadele etmek için oluşturan Instagram, en büyük rakibinin aksine içerik üreticilerin uzun videolar paylaşmasını istemiyor. TikTok ise platformda 60 dakikalık videolar paylaşılabilmesi için aktif olarak testler gerçekleştiriyor.

Instagram gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hızlı yürümeniz için tasarlanan ilginç ürün: Moonwalkers

Paylaş