Bugün resmi olarak duyurulduğu kadarıyla Instagram uygulamalarına yeni reklamlar geliyor. Firma gelir seçeneklerini artırıyor.
Instagram içerisinde hali hazırda çok sayıda reklam yer alıyor. Ancak bunlar firmaya yeterli gelmiyor, yeni bölümler de yolda bulunuyor. Yapılan resmi duyuruya göre platform yakında arama sonuçlarında da reklam göstermeye başlayacak. Bu kısımdaki reklamlar genelde arama terimine göre özelleştirilecek. Yani örneğin “cilt bakımı” ile alakalı bir arama terimine cilt bakımı ürünleri gibi reklamlar gösterilecek. Yakında aynı zamanda “Reminder Ads” adı verilen reklam formatı da kullanıma girecek. Bu yukarıdaki görselde görebileceğiniz format, işletmelerin kişilerin ilgilenebilecekleri gelecekteki etkinlikleri veya lansmanları duyurmalarını ve hatırlatmalarını kolaylaştırmak için tasarlanmış. Özellikle etkinlikleri duyurmak adına geliştirilen bu reklam formatı, kullanıcılara etkinlikten veya lansmandan bir gün önce, 15 dakika önce ve etkinlik sırasında bir hatırlatma / bildirim gönderilmesine imkân tanıyacak. Bunun için kişilerin etkinlik reklamı üzerinden “beni haberdar et” seçeneğini kullanması gerekecek.
Instagram kurucu ortağı Kevin Systrom, geçtiğimiz günlerde katıldığı bir program kapsamında uygulamanın bu bağlamdaki son durumunu eleştirmişti. Bir podcast programına katılan Systrom, Instagram’ın “ruhunu kaybettiğini” ve eskiden arkadaşlar ile aileyle bağlantı kurma yeri olan platformun, içerik üreticiler ve markalar için bir iş aracına dönüştüğünü söyledi. Uygulamanın geldiği son hali bu yüzden sevmediğini belirten Systrom, platformun artık daha çok “#ad yani #reklam” içeriklerle dolduğunu aktardı. Instagram’ın büyük oranda para kazanmaya odaklanması nedeniyle daha kötü bir platform haline geldiğini söyleyen Systrom, bu konuda Meta’nın fazla agresif olduğunu düşünüyor. Meta ise platformu daha aktif tutmak adına içerik üreticilerin daha fazla para kazanması için çabalıyor. Çünkü para kazanmayan kişiler haklı olarak para kazanabileceği platformlara gitmek istiyor.