reklamı kapat

POPÜLER

Instagram LOG Tasarım

Instagram, profil sayfalarında “dikdörtgen” kutulara geçti

Dünyanın en popüler sosyal medya ağlarından olmayı sürdüren Instagram, profil sayfalarında “dikdörtgen” kutulara geçti.

Instagram profil ızgaralarında artık kare yerine dikdörtgen kutular kullanılıyor. Yeni dönemi bugün geniş çaplı olarak kullanıma sunmaya başlayan şirket, bu adımıyla milyonlarca profilin düzenini tamamen bozmuş durumda. Uzun zamandır test edilen bu yeni değişikliğin arkasında, kişilerin Instagram’da artık büyük oranda dikey formatta içerik paylaşıyor olması yer alıyor. Bu konuda daha önce bir açıklama yapan platformun başındaki isim Adam Mosseri, “Bugün Instagram’a yüklenen içeriklerin büyük çoğunluğu dikey formatta. Bunları kare olarak kırpmak oldukça acımasız” demişti. Bu arada platform için bugün Reels için de bir adım attı duyuruldu. Adam Mosseri bu yenilik için şunları yazdı: “Artık Reels sekmesinin sağ üst köşesinde arkadaşlarınızın beğendiği Reels’lerden oluşan özel bir akış göreceksiniz.”

Platform bundan önce çatı şirket Meta’nın bir adımıyla gündeme gelmişti. X’in “Topluluk Notları”  özelliğini örnek alan Meta, Facebook, Instagram ve Threads’te buna benzer bir sistem kullanmaya başlayacak. İlk olarak ABD’de başlayacak yeni dönem hakkında yapılan açıklamada, “Bu yaklaşımın X’te işe yaradığını gördük” diyen şirket, artık üçüncü parti doğruluk kontrol programını sonlandırıyor. Konu hakkında, “Program çalışmaya başladıktan sonra herhangi bir topluluk notu yazmayacak veya hangi notların gösterileceğine karar vermeyeceğiz. Bunlar katkıda bulunan kullanıcılar tarafından yazılacak ve derecelendirilecek” açıklamasını yapan Meta, farklı bakış açılarına sahip kişilerin ortak görüşlerinden oluşan sonuçlarla, platformlarındaki sahte/yalan paylaşımlara/içeriklere açıklık getirmeye ve temelde bu içerikleri dağılmasını önlemeye çalışacak.

Instagram haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu