Instagram Reels içerikleri Facebook tarafına geçiyor

09 Mart 2021 19:00

TikTok’un kopyası sayılan Instagram Reels, yapılan teste göre Facebook tarafına da geçiş yapıyor. İşte bilinmesi gerekenler;

Halen bilmeyenler için Instagram Reels, “Instagram Kamera” içerisinde 15 saniyeye kadar kısa videolar oluşturmanıza ve düzenlemenize olanak tanıyor. Kullanıcılar Reels videolarına efektler ve müzik ekleyebiliyor veya kendi sesini kullanabiliyor. Bu özellik hakkında geçtiğimiz ay bir açıklama yapan şirketin CEO’su Adam Mosseri, özellikten henüz tam olarak memnun olmadığını ve bu temelde TikTok’un halen çok daha ileride olduğunu kabul etmişti. Daha sonra ise uygulama içerisinde TikTok’tan gelen Reels videoları öne çıkarılmayacak denilmişti. Şimdi ise firma Instagram Reels içeriklerinin Facebook içerisinde paylaşılmasına imkan tanıyacak. Şimdilik Hindistan merkezli olarak test edilen özellik, Reels’lerin kullanımını artırmaya çalışıyor ve bunun için en iyi yer olan Hindistan’ı seçiyor. Çünkü Hindistan’da TikTok yasaklı durumda.

Instagram Reels üzerinden alışveriş de mümkün

Şirket geçtiğimiz ay yaptığı resmi açıklama ile Reels üzerinden alışveriş yapma özelliğini tüm dünyada kullanıma sunduğunu duyurmuştu. Bu açıklamaya göre MAC Cosmetics, Revolve, Song of Style by Aimee Song, Rare Beauty ve NBA gibi markalar Reels’da alışveriş özelliğini kullanmaya başlarken, Instagram’ın @shop hesabı da For the Ages, Centinelle, Kammok, Expedition Subsahara ve Paper & Clay gibi yeni marka ve küçük işletmelerin alışveriş yapılabilen Reels videolarını paylaştı.

Alışveriş özellikleri ile uygulamanın neresinde olursa olsun insanların ilham aldığı anda bir şey keşfetmesini ve satın almasını kolaylaştırmayı amaçlayan Instagram, Reels’da alışveriş özelliği ile bir Reels videosundaki ürünlere tıklayarak o ürünleri satın alma, kaydetme veya ürün hakkında daha fazla bilgi alma fırsatı sunuyor.

İlginiz Çekebilir

Xiaomi’den çok dikkat çeken konsept

Paylaş