Meta’nın en önemli platformları arasında başı çeken Instagram için patron Adam Mosseri yeni bir açıklamada bulundu.
Instagram biliyorsunuz son dönemde TikTok karşısında çok ciddi şekilde kan kaybediyor. TikTok’u yakalamak, TikTok’la mücadele etmek adına sürekli olarak değişiklikler yapan firma, platformda uzun süredir fotoğrafları değil Reels videoları öne çıkarıyor. Bu konuda büyük eleştiriler alan şirket, geçtiğimiz ay süreci dengeleyeceklerini belirtmişti. Bu konuda bugün bir açıklama yapan platformun başındaki isim Adam Mosseri, Instagram’da “keşfetme” altyapısı özelinde Reels ve fotoğraf içerik dengesini yeniden kurduklarını belirtti. Mosseri’ye göre uygulamanın algoritması güncellendi ve bir kez daha fotoğraf içerikleri en az Reels’ler kadar öne çıkarılacak.
Kuruluş amacı fotoğraf olan ve bu uzunca bir süre bu böyle kalan Instagram, bu taze açıklamaya rağmen daha çok video içerikleriyle öne çıkmaya devam edecek. Çünkü birçok kişi kızıyor olmasına rağmen artık sosyal medyanın merkezinde kısa video içerikler yer alıyor. Özellikle yeni nesil artık daha çok video içerikler içerisinde gezmeyi tercih ediyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Instagram, bundan önce güncel abone rakamları ile gündeme gelmişti. Geçtiğimiz hafta yapılan açıklamaya göre uygulama güncel olarak aylık 2 milyar aylık aktif kullanıcı sayısını ulaşmış durumda. 2018 yılında aylık 1 milyar aktif kullanıcıyı geride bırakan Instagram, halen Facebook’un gerisinde yer alıyor.
Meta’nın kendi verilerine göre Facebook’un şu an 2,96 milyar aylık aktif kullanıcısı bulunuyor. Meta oluşumu ile bir alt şirket halini alan Facebook, yeni nesli kaybetti ancak halen milyarları bünyesine çekmeye sürdürüyor