En popüler sosyal ağlar arasında olan Instagram düşüş trendine girdi. Yeni araştırma uygulamadaki kullanıcı büyümesinin ilk kez tek haneli olduğunu vurguluyor.
2012’de Facebook tarafından satın alınan Instagram, o dönemden bu yana inanılmaz bir kitle büyümesi yaşamış durumda. En çok kullanılan uygulamalar arasında yer alan fotoğraf paylaşım uygulaması rakiplerinin güçlü özelliklerini bünyesine dahil ederek büyümesini de sürdürmüştü. Facebook’un genç kitleyi yavaş yavaş kaybetmesiyle beraber iyiden iyiye kullanıcıların Instagram’a kaydığı son yıllarda sosyal ağ günlük 500 milyon aktif kullanıcıya kadar ulaşmış durumda. Ancak yapılan son araştırma, popüler sosyal ağın yavaş yavaş düşüş trendine girdiğini ortaya koyuyor. Amerika’da yapılan araştırmada uygulamanın büyümesi tablolara ilk kez tek haneli olarak yansıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Instagram rekabete nasıl ayak uyduracak?
Uygulamanın 2018’deki büyümesi yüzde 10,1 olarak kaydedilirken 2019 için bu oran yüzde 6,7. Üstelik bununla da sınırlı kalmıyor. eMarketer’a göre tahminler uygulamanın büyümesinin giderek düşeceğini işaret ediyor. 2020 için yüzde 4,5, 2021 için yüzde 3,2, 2022 için yüzde 2,2 ve 2023 için yüzde 1,8’lik büyüme tahmin ediliyor.
Sebepler arasında ise platformun daha yaşlı kesimi kendine çekememesinin yanında gençlerin de rekabetteki diğer alternatiflere yönelmesi gösteriliyor. Yaşadığı tüm sıkıntılara rağmen Snapchat başta Amerika olmak üzere pek çok genç kullanıcı için hala tercih sebebi örneğin. Snapchat’in globalde büyümesi ise yükselişe geçmiş gibi görünüyor. Bir de elbette TikTok etkisi kendini fazlasıyla hissettiriyor. 2019’da en çok indirilen uygulamalar listesinde ilk üçte yer alan TikTok günlük 500 milyondan fazla aktif kullanıcıya ev sahipliği yapıyor.