Instagram tarafından Clubhouse odaklı gelen yeni imkan

30 Nisan 2021 11:00

Sosyal medyanın en büyük platformlarından Instagram, Clubhouse başarısı üzerinden yeni özellikler geliştirmeye devam ediyor.

Sadece ses odaklı görev yapan Clubhouse, bir anda inanılmaz popüler oldu. Bu yüzden Facebook ve şirketleri ses odaklı özelliklere odaklanmaya başladı.

Örneğin Instagram artık kişilere görüntü değil sadece sesin aktif olduğu canlı görüşmeler yapma imkanı tanıyor.

Instagram’ın Live altyapısında artık görüntüyü kapatarak sohbetlere dahil olunabiliyor. Bu da aslında birçok kişi için güzel görünüyor.

Bazen kişiler uygun olmadıkları için dört kişili sohbet içerisine görüntüleriyle dahil olmak istemiyor.

Herkes her zaman canlı yayına çıkacak durumda olmuyor. Bu durumlarda sadece ses ile katılım çok faydalı görünüyor.

Bu özelliği en başından sunması gerektiği düşünülen Instagram, geç de olsa attığı bu adım ile olumlu geri dönüşler alıyor.

Instagram en son Reels için reklamların geleceğini duyurmuştu

Halen bilmeyenler için Instagram Reels, “Instagram Kamera” içerisinde 15 saniyeye kadar kısa videolar oluşturmanıza ve düzenlemenize olanak tanıyor.  Kullanıcılar Reels videolarına efektler ve müzik ekleyebiliyor veya kendi sesini kullanabiliyor.

Bu TikTok kopyası özelliğe geçtiğimiz haftalarda TikTok Duet imkanı Reels Remix adı altında getirilmişti. Instagram’ın duyurusunu yaptığı yeni özellik, başka kişilerin Reels’leriyle ortak videolar oluşturmanıza imkan tanıyordu.

Geçtiğimiz günlerde ise Reels içerisinde reklamların çıkmaya başlayacağı aktarıldı. Reklamların tam ekran olacağı ve ilk olarak Hindistan’da başlayacağı aktarılıyor. Reklamların daha sonra diğer ülkelere geleceği belirtiliyor.

Bu arada Instagram tarafından başka bir reklam hamlesi daha var. Firma hikayeler altyapısı için de çıkartma şeklinde reklamlar test ediyor.

İlginiz Çekebilir

Xiaomi’den çok dikkat çeken konsept

Paylaş