Günümüzün en popüler sosyal medya platformları arasında başı çeken Instagram, uygulamalarda önemli bir tasarım değişikliği planlıyor.
Instagram Hikayeleri biliyorsunuz şu an uygulamanın en üstünde tek sıra halinde karşımıza çıkıyor. İşte firma bunu kısa süre içerisinde değiştirebilir. Daha yüksek erişim adına firmanın hikaye dizilimini aşağıda da görebileceğiniz üzere çift sıra hale getirebileceği söyleniyor. Bunun testlerini yapan firma, burada istediği kadar sıra kullanma şansına da sahip ancak şu an en idealin ikili yapı olduğu söyleniyor. Bu tasarım değişikliği aslında mantıklı. Çünkü günümüz akıllı telefonları oldukça büyük ve uzun ekranlara sahip. Ancak bunun henüz bir deneme olduğunu belirtelim. Yani özelliğin hiçbir zaman kullanıma çıkmama ihtimali de bulunuyor.
IGTV, artık yayımlanan videolarda çıkacak reklamlar üstünden içerik üreticiler için bir gelir kapısı haline geliyor. Daha önce de bilgileri gelen bu durum, gerçekten büyük bir adım olarak karşımızda. Firma tarihinde bir ilk olan bu adım, başlangıçta sadece kısıtlı bir içerik üreticiye (200 kişi) açık olacak. 15 saniyelik video reklamlar üzerinden sürecek süreçte, reklam gösterimi üstünden içerik üreticiye para ödenecek. Bu arada Instagram, içerik üreticilerin para kazanması için bir yolu daha devreye alıyor. O da canlı yayınlar için “rozetler” oluyor. İçerik üreticilerin canlı yayınlarında takipçilerine paraya “uygulama içi rozet” satabileceği aktarılıyor. Burada gelirin hepsi içerik üreticiye kalırken, reklam temelli üstteki gelir kapısında Instagram’ın kesintisi yer alıyor.