TikTok’un kopyası sayılan Instagram Reels, artık uygulama içerisinde öne çıkmayacak. İşte konu hakkında ortaya çıkanlar;
Instagram, TikTok‘tan alınan video özelliği Reels ile çok fazla öne çıkamıyor. Halen bilmeyenler için Reels, “Instagram Kamera” içerisinde 15 saniyeye kadar kısa videolar oluşturmanıza ve düzenlemenize olanak tanıyor. Kullanıcılar Reels videolarına efektler ve müzik ekleyebiliyor veya kendi sesini kullanabiliyor. Bu özellik hakkında geçtiğimiz ay bir açıklama yapan şirketin CEO’su Adam Mosseri, özellikten henüz tam olarak memnun olmadığını ve bu temelde TikTok’un halen çok daha ileride olduğunu kabul etmişti. Mosseri ayrıca “Reels, şu an henüz güçlü ve yenilikçi komedi unsurlarına ev sahipliği yapabilecek kapasitede değil” açıklamasında bulunmuştu. İşte bunun üstüne firmadan bir adım geldi. Bu adım ile artık uygulama içerisinde TikTok’tan gelen Reels videoları öne çıkarılmayacak. Bu konuda algoritmasını değiştiren şirket, Reels’lerin direkt olarak TikTok gelmesini istemiyor. Yeni dönemde artık sadece orijinal Reels’ler öne çıkacak ve firma bu sayede Reels’lerin platform içerisindeki kullanımını artırmaya çalışacak. Bunun nasıl sonuçlanacağını ise elbette zaman gösterecek.
Şirket geçtiğimiz ay yaptığı resmi açıklama ile Reels üzerinden alışveriş yapma özelliğini tüm dünyada kullanıma sunduğunu duyurmuştu. Bu açıklamaya göre MAC Cosmetics, Revolve, Song of Style by Aimee Song, Rare Beauty ve NBA gibi markalar Reels’da alışveriş özelliğini kullanmaya başlarken, Instagram’ın @shop hesabı da For the Ages, Centinelle, Kammok, Expedition Subsahara ve Paper & Clay gibi yeni marka ve küçük işletmelerin alışveriş yapılabilen Reels videolarını paylaştı.
Alışveriş özellikleri ile uygulamanın neresinde olursa olsun insanların ilham aldığı anda bir şey keşfetmesini ve satın almasını kolaylaştırmayı amaçlayan Instagram, Reels’da alışveriş özelliği ile bir Reels videosundaki ürünlere tıklayarak o ürünleri satın alma, kaydetme veya ürün hakkında daha fazla bilgi alma fırsatı sunuyor.