Instagram üzerinde daha çok etkileşim almanın sırrı

28 Şubat 2019 14:00

1 milyarın üzerinde kullanıcıya ev sahipliği yapan Instagram üzerinde daha etkili bir varlığınız olsun ister miydiniz?

Instagram kullanıcılara kendilerini fotoğraflarla ve videolarla ifade edebilecekleri görsel bir alan sunuyor. Yapılan yeni bir araştırmaya göre platform üzerindeki kullanıcıların yüzde 46,6’sının 1.000’in üzerinde takipçisi bulunuyor. 1.000 – 10.000 arası takipçiye sahip kullanıcılar yüzde 33,5’i oluştururken; 10 bin – 50 bin arası yüzde 9,8’lik dilimi, 50 bin – 100 bin takipçili kullanıcılar ise yüzde 2,7’lik dilimi kapsıyor. Ancak platformun kilit noktası takipçiden ziyade etkileşim. Ne kadar etkileşim aldığınız büyük önem taşıyor. Peki 2019 yılıyla beraber platformdaki paylaşım ve etkileşim dinamikleri nasıl değişti dersiniz?

Videolar daha çok etkileşim alıyor

Yayınlanan araştırmaya göre Instagram üzerinde etkileşim almanın sırrı video paylaşmaktan geçiyor. IGTV videolarından bahsetmiyoruz tabii, doğrudan Instagram’da yayınladığınız videolardan bahsediliyor. Video paylaşımlarının fotoğraf paylaşımlarına kıyasla iki kat daha fazla etkileşim aldığı kaydediliyor. Instagram’ın en popüler 306.278 kullanıcısının 48 milyonu aşan gönderisini analiz eden araştırmada işin reklam veren tarafında da etkileşime önem verildiğine dikkat çekiyor.

Platform üzerindeki video paylaşımları otomatik oynamaya başladığı için kullanıcılar platformda gezinirken fotoğraflara kıyasla daha dikkat çekici oluyor. Bu da kullanıcıların etkileşim gösterme ihtimalini artırıyor. Hashtag kullanımının yanı sıra video paylaşımların da artırılmasıyla beraber kullanıcılardan geri dönüşü ve etkileşimi de artırmak mümkün oluyor. Araştırmanın tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

İlginizi çekebilir

WhatsApp’ın 10. yıl kutlama videosu

Paylaş