Günümüzün en popüler sosyal medya platformlarından Instagram, yerleşik ürün satış altyapısında birçok kişiyi memnun edecek bir adım attı.
Biliyorsunuz Instagram üzerinden ürün satışı yapılabiliyor. Aktif edilen pazarlarda bu sistem üzerinden çok güzel gelirler elde edenler bulunuyor. Şimdi bu süreç şirketler yanında normal kişiler için de çok daha iyi hale geliyor. 9 Temmuz itibariyle başlayacak yeni dönemde kişiler el emeğiyle ürettiği ürünleri de uygulama üzerinden satabilecek. Instagram Shopping’in desteklendiği her ülkede aktif edilecek yeni dönem, özellikle koronavirüs etkilerinin devam ettiği şu günlerde güzel görünüyor. Kişilerin ürettikleri ürünlerinin satışı için potansiyel müşterileri, satış etiketi üzerinden kendi sitelerine yönlendirebileceği söyleniyor. Yani Instagram burada aracı görevi görüyor. Şimdilik bu kişilere ödeme işleminin Instagram içerisinde yapılmasına ise izin verilmiyor. Bu arada genel olarak alışveriş sürecinin daha fazla şirket için aktif edildiği de aktarılıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Instagram geçtiğimiz günlerde IGTV için de büyük bir “maddi adım” atmıştı
IGTV artık yayımlanan videolarda çıkacak reklamlar üstünden içerik üreticiler için bir gelir kapısı haline geldi. Firma tarihinde bir ilk olan bu adım, başlangıçta sadece kısıtlı bir içerik üreticiye açık. 15 saniyelik video reklamlar üzerinden sürecek süreçte, reklam gösterimi üstünden içerik üreticiye para ödenecek. Bu arada Instagram, içerik üreticilerin para kazanması için bir yolu daha devreye alıyor. O da canlı yayınlar için “rozetler” oluyor. İçerik üreticilerin canlı yayınlarında takipçilerine paraya “uygulama içi rozet” satabileceği aktarılıyor. Burada gelirin hepsi içerik üreticiye kalırken, reklam temelli üstteki gelir kapısında Instagram’ın kesintisi yer alıyor.