Instagram için TikTok’laşma süreci devam ediyor. Firma platformu yeni yılda daha farklı hale getirecek, tavsiyeye odaklanacak.
Instagram, TikTok’un etkisiyle değişiyor ve Facebook ile beraber evriliyor. Bu evrim çoğu kişinin hoşuna gitmiyor. Ancak Meta CEO’su Mark Zuckerberg‘e göre iki taraftaki değişim de sürecek. Yapılan açıklamaya göre yeni yıl itibarıyla iki platformda da özellikle “tavsiye” tarafına yoğunlaşılacak. Daha açık olursak, yeni yılda kişilerin karşısına daha önce hiç olmadığı kadar yüksek oranda tavsiye içerikler çıkarılacak. Kişilerin takip ettikleri hesaplardan gelen içerikleri yeni yılda iyice geri plana itecek firma, iki tarafta da kişilerin takip etmedikleri hesaplardan gelen yeni şeyleri keşfetmesi için uğraşacak. Burada odak noktaya TikTok’un büyük etkisi nedeniyle videoyu alacak şirket, sosyal medyanın iki merkezini sanal sosyallikten uzaklaştıracak.
Kısa süre önce Instagram tarafında yapılan değişiklikler ve eleştiriler hakkında bir video çeken Adam Mosseri, ilk olarak platformun “fotoğraf” temelini bir kenara bırakmayacağını aktarmıştı. Üzerinden geçmek adına Mosseri, platformda fotoğraf altyapısının kalmaya devam edeceğini, ancak artık herkesin videoya yöneldiğini belirtiyor. Bu yüzden Instagram’ın video tarafına ağırlık vermeye devam edeceklerini belirten önemli isim, bu konuda geride kalamayız ve yeni trendlere ayak uydurmalıyız diyor.
Son dönemdeki değişikliklerin hemen hepsini TikTok ile mücadele edebilmek için yapan Instagram, platformda bir süredir tam ekran tasarım denemesi de yapıyor. Özellikle bu konuda çok eleştirilen firma, Mosseri’ye göre tasarım sürecini henüz tamamlamış değil. Bu denemelerin amacı iyi ya da kötü geri dönüşleri almak diyen Mosseri, daha iyi bir deneyim için değişikliklerin olabileceğin işaret ediyor. Instagram patronu aynı zamanda uzun süredir kullanımda olan “öneri” sistemi hakkında da bilgi veriyor.
Instagram’daki ana akışta son bir yıldır takip ettiğiniz kişilerden gelen içerikler yanında, “tavsiye” adı altında başka içerikler de gösteriliyor. Firma bunlar sayesinde kişilerin ilgisini çekebilecek farklı içerikleri öne çıkarmaya çalışıyor. Ancak bu içeriklerin hepsi her zaman ilgi çekici olmuyor. Böyle bir durum söz konusuysa bu açık olarak bizim hatamız diyen Mosseri, süreçteki algoritmayı daha da iyi hale getirmek adına çalıştıklarını belirtiyor. Mosseri öneri sisteminin kapatılabileceğini de hatırlatıyor.