reklamı kapat

POPÜLER

Instagram ve WhatsApp’ın hikayeler özelliği Snapchat’i ikiye katladı

Facebook’un önce Instagram’a sonra da WhatsApp’a aktardığı Hikaye özelliği tabiri caizse “uçuşa” geçti. Günlük aktif kullanıcı sayısı, rakibe fark atıyor.

Facebook, Instagram ve WhatsApp’ın Hikaye ve Durum özelliğinin günlük aktif 300 milyon kullanıcıya ulaştığını açıkladı. Bu sayının her bir uygulama için ayrı ayrı olduğunu da belirtelim. Yani “WhatsApp’taki Durum’u kim kullanıyor” diye hala çekinceniz varsa 300 milyon kişinin aktif olarak kullandığını söyleyebiliriz. Bu etkileyici sayı, özelliğin ana merkezi olan Snapchat’in kullanıcı sayısıyla kıyaslandığında iyiden iyiye büyüyor. Zira Snapchat’in günlük aktif kullanıcı sayısı 173 milyonda. Her iki uygulama da sadece hikaye özelliğinde neredeyse 2 katı kadar kullanıcı elde ediyor.

Önlenemez yükseliş

Instagram’ın Hikayeler özelliği bu yılın nisan ayında günlük 200 milyon aktif kullanıcıya erişmişti. O dönem Snapchat’in aktif kullanıcı sayısı 158 milyon civarındaydı. WhatsApp’ın durum özelliğinin erişimi ise mayıs ayında 175 milyon kullanıcı civarındaydı. Aradan geçen zamanda en büyük sıçramayı şüphesiz WhatsApp yapmış olsa da Snapchat’in nasıl yerinde saydığı da görülebiliyor. İşin ilginç yanı, Instagram hikayesi paylaşan kullanıcılar arasında Snapchat filtre kullanımı yaygınlığını sürdürüyor. Kullanıcı sayısına rağmen Instagram’ın sunduğu filtreler hem yetersiz hem de Snapchat kadar başarılı değil ne yazık ki.

Facebook’un bu özelliği getirdiği bir diğer alan ise bizzat kendisi ve Messenger. Ancak Messenger hala istenen kullanım seviyesini sunamıyor. Eylül ayında platformun Hikayeler özelliğinin günlük aktif 70 milyon kullanıcıya eriştiği belirtilmişti. Ancak Facebook bunu da Instagram bağlantısıyla çözmek istiyor. Instagram’a atılan hikayelerin direkt olarak Facebook’ta yer almasıyla buradaki kullanımı da artırma amacında.

Snapchat yavaş yavaş ölmeye devam ederken Instagram ve WhatsApp’ın Hikayeler özelliği için geliştireceği yeni şeyler de merak konusu. Yakında ortada “kopyalayacak” bir şirket kalmayacak gibi görünüyor zira. Daha başarılı ve dinamik filtreler ise ilk adım olabilir. Siz Instagram ya da WhatsApp’ın hikayeler özelliğini kullanıyor musunuz?

İLGİLİ HABERLER