Bugün ortaya çıktığı kadarıyla Instagram, yeni bir “bağış” butonu üzerinde çalışıyor. Gelir seçenekleri artırılmaya çalışılıyor.
TikTok’un etkisiyle içerik üreticileri elinde tutmakta zorlanan Instagram’ın üzerinde çalıştığı yeni özellikleri zaman zaman karşımıza getiren uygulama araştırmacısı Alessandro Paluzzi, bugün yine yolda olan bir imkânı gündeme taşıdı. Paluzzi’nin gösterdiği kadarıyla platforma yakında yeni bir bağış butonu eklenecek. Bu normal gönderilere / post’lara eklenecek buton, takipçilerin beğendikleri paylaşımlar üzerinden içerik üreticiye bağışta bulunmasını yani maddi olarak destek vermesini sağlayacak. Bazı içerik üreticileri çok memnun edecek bu “bağışta bulun” butonunun ne zaman kullanıma sunulacağı bilinmiyor. Paluzzi tarafından bulunan yeni özelliklerin herkes için kullanıma sunulması genelde 2-3 ayı buluyor, Instagram yeni özellikleri ciddi şekilde test etmeden kullanıma açmayı tercih etmiyor.
Instagram kurucu ortağı Kevin Systrom, geçtiğimiz günlerde katıldığı bir program kapsamında uygulamanın “para” ile bağlantılı adımları kapsamında geldiği son durumu eleştirmişti. Bir podcast programına katılan Systrom, Instagram’ın “ruhunu kaybettiğini” ve eskiden arkadaşlar ile aileyle bağlantı kurma yeri olan platformun, içerik üreticiler ve markalar için bir iş aracına dönüştüğünü söyledi. Uygulamanın geldiği son hali bu yüzden sevmediğini belirten Systrom, platformun artık daha çok “#ad yani #reklam” içeriklerle dolduğunu aktardı. Instagram’ın büyük oranda para kazanmaya odaklanması nedeniyle daha kötü bir platform haline geldiğini söyleyen Systrom, bu konuda Meta’nın fazla agresif olduğunu düşünüyor. Meta ise platformu daha aktif tutmak adına içerik üreticilerin daha fazla para kazanması için çabalıyor. Çünkü para kazanmayan kişiler haklı olarak para kazanabileceği platformlara gitmek istiyor.