Instagram yıllarca YouTube’dan daha çok reklam geliri elde etmiş

06 Nisan 2024 10:37

Dünyanın en çok kullanılan sosyal medya ağlarından olmayı sürdüren Instagram, YouTube’dan daha çok reklam geliri elde ediyor.

Bir dava kapsamında yapılan açıklamaya göre Instagram 2021 yılında 32,4 milyar dolar, YouTube ise 28,8 milyar dolar reklam geliri elde etmiş. Instagram direkt olarak rakip olmadığı YouTube’u reklam geliri özelinde 2020 ve 2019 yıllarında da geçmiş. 2020 ve 2019 yıllarında Instagram’ın sırasıyla 22 milyar dolar ile 17,9 milyar dolar reklam geliri elde ettiği açıklanıyor. O yıllarda YouTube’un reklam geliri ise 19,7 milyar dolar ile 15,1 milyar dolar seviyelerinde yer alıyormuş. Burada elbette şunu unutmamak gerekiyor, YouTube’un çok uzun zamandır reklamları kaldıran “Premium” üyeliği bulunuyor. Çok sayıda aboneye sahip olan Premium aboneliği, şirkete çok ciddi oranda ek gelir sağlıyor. Instagram için bu aralar çok sayıda yeni özellik geliştiriliyor. Örneğin kanallar için bir “fotoğraf yarışması” altyapısı geliştiriyor. Alessandro Paluzzi tarafından bulunduğu kadarıyla Instagram kanallarında yakında fotoğraf yarışmaları düzenlenebilecek. Önümüzdeki aylarda kullanıma sunulacak bu yarışmalara takipçiler, kendi çektikleri fotoğraflar ile katılacak, kazananı yarışmayı başlatan kişi belirleyecek. Bir ödül ya da ödüllerin de olacağı bu altyapı, yüksek ihtimalle kısa sürede çok popüler olacak.

Paluzzi tarafından daha önce bulunduğu kadarıyla “Blend” isimli bir geliştirme aşamasındaki yeni imkan, direkt olarak iki kişi arasında özel olacak ve kişilerin birbirleriyle paylaştıkları Reels’ler ve diğer Reels beğenilerine bakarak, “Siz büyük ihtimalle bunları da beğenirsiniz” tarzında tavsiye Reels’ler gözler önüne serecek. Davet etme temelli çalışacak gibi görünen özelliğin ne zaman çıkacağı henüz belli değil ancak altyapı özellikle çiftlerin ve çok yakın arkadaşların hoşuna gidecek gibi görünüyor.

Yine Paluzzi tarafından bulunduğu kadarıyla Instagram şu an aktif olarak geçmişe dönük paylaşım yapma imkanı üzerinde çalışıyor. Tam olarak kime hitap ettiği ya da net amacı anlaşılamayan bu özellik sayede kişiler, geçmiş bir tarihte paylaşılmış gibi yeni gönderiler atabilecek. Çoğu kişinin anlam veremediği bu özellik, bazılarına göre kişisel profilleri yeniden organize etme ya da düzenleme sürecinde fayda sağlayabilir.

Instagram haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli

Paylaş