Meta’nın en popüler platformlarından olmayı sürdüren Instagram, “sonunda” dedirten bir özelliği daha kullanım aldıklarını duyurdu.
Instagram dün Türkiye’de de kullanıma alınan “otomatik arama geçmişi temizleme” özelliği ile ses getirmişti. Bugün ise post yorumlarında yazı yerine GIF kullanımı özelliği devreye alındı. Yakında herkes için aktif edilecek bu şirketin başındaki isim Adam Mosseri tarafından duyurulan özellik, süreçte Giphy’den gelen GIF’lerin kullanılmasına imkân tanıyor. Instagram’ın satın alarak bünyesine kattığı Giphy, en son beklenmedik bir haberle gündeme gelmişti. İngiltere Rekabet ve Piyasalar Kurumu, sektörde rekabet sıkıntısı oluşturduğu için geçen yıl sürpriz bir adım atmış ve Meta’ya Giphy’yi satmasını emretmişti. Bu adım bildiğimiz kadarıyla şimdiye kadar atılmadı.
Instagram için başka çalışmalar da bulunuyor. Örneğin uygulama kodlarını araştırarak henüz çıkmamış birçok yeni özelliği ortaya çıkaran Alessandro Paluzzi tarafından bulunduğu kadarıyla Instagram, kişilerin sadece “yakın arkadaş” olarak belirlediği kişilerin görebileceği post paylaşımları yapabilmesine imkân tanıyacak. Hikayeler tarafında aktif olarak kullanılan ve sevilen özellik sayesinde belirli paylaşımlarınızı tüm takipçilerinize değil yakınlarınıza ve sevdiklerinize özel bırakabileceksiniz. Gayet güzel görünen bu altyapı dışında platform, yorum kısmına anket ekleme özelliği üzerinde de çalışmayı sürdürüyor.
Notlara avatar ekleme testleri de yapan Instagram, gelecek aylarda kişilerin yapay zekâ kullanarak özel çıkartmalar oluşturmasını da sağlayacak. Instagram herkesin görebileceği paylaşımları bir araya getirecek yeni grup hikayeleri sistemi üzerinde de aktif olarak testler gerçekleştiriyor. Bu sistem sayesinde bir hikaye paylaşımı içerisine birden fazla kişi ekleme yapabilecek, altyapıda sadece izin verilenler paylaşım sürecine dahil olabilecek. Bu konuda bir açıklama yapan Paluzzi,“2019’un sonlarında test edilen ve yalnızca bir grubun üyeleri tarafından görülebilen grup hikayelerinin aksine, yeni altyapıdaki paylaşımları yüksek ihtimalle herkes görebilecek ve yalnızca seçilen kişiler yeni içerik ekleyebilecek.” dedi. Ortaya çıkan bu özelliklerin ne zaman kullanıma çıkacağı ise bilinmiyor. Paluzzi tarafından bulunan yeni özelliklerin devreye alınması bazen 1 ay, bazen de 1 yıl sürebiliyor.