Instagram kısa bir süre önce Snapchat‘ten esinlendiği hikayeler özelliğini duyurmuştu. Henüz iki aydır kullanımda olan Instagram Stories‘in günlük kullanım oranı şimdiden dikkat çekici seviyelere ulaştı.
Hikayeler orijinal bir fikir olmamasına rağmen Instagram’ın etkileşim oranını arttırmayı başardı. Direkt olarak Snapchat’ten alınan özellik günlük 100 milyon görüntüleme sayısına ulaştı bile. Instagram Stories‘in bu kadar hızlı yükselmesinin nedeni belli: Instagram’ın aylık aktif 500 milyon kullanıcısı.
Bu fotoğraf paylaşım platformu uzun zamandır en fazla kullanılan sosyal medya mecraları arasında yer alıyor. Durum böyle olunca kullanıcılara sunulan özellik yeni bir fikir olmasa da yüksek kullanım oranlarına ulaşabiliyor. Instagram’ın CEO’su Kevin Systrom da herkes gibi bu durumu kabulleniyor ancak özelliğin orijinalliğinden çok Instagram’a uygun olup olmamasıyla ilgilendiğini dile getiriyor.
Hikayeler özelliğinin Instagram kullanıcıları arasında yaygınlaştığı açıklanan rakamlardan önce de biliniyordu. Yine de günlük 100 milyon görüntüleme Instagram’ın ne kadar güçlü bir platform haline geldiğini gözler önüne seriyor. Sosyal mecra hikayelerin yanı sıra taslak fotoğraf kaydedebilme ve önerilen hikayeler gibi özelliklerle kullanıcılarının ilgisini taze tutmaya çabalıyor.