Teknolojinin gelişmesiyle birlikte alışveriş alışkanlıklarımız da değişiyor. Intel yeni sensörleriyle birlikte alışveriş tecrübesini bir sonraki seviyeye taşımaya hazırlanıyor.
Intel perakende satış alanına 100 milyon dolarlık yatırım yapmaya hazırlanıyor. Bununla birlikte sensörler ve yazılım kitleriyle donatılmış bir platform piyasaya sürülecek. İsmi Intel Responsive Retail Platform (Intel RRP) olarak açıklanan sistem alışveriş deneyiminden daha fazla veri elde etmeyi ve kullanıcıların hayatını kolaylaştırmayı amaçlıyor. Etrafta olan her şeye duyarlı olan bu sistem mağaza içindeki her şeyi gözlemliyor. Platformun vaadleri arasında raflardaki ürünlerle stoklardaki miktarı karşılaştırmak, hangi ürünün yanlış rafta yer aldığını bildirmek, müşterilerin hangi ürünleri inceleyip sonunda ne aldığını değerlendirmek ve onların alışkanlıklarını geri bildirime dönüştürmek yer alıyor. Bu sayede satış yapanlar ile müşteriler arasındaki ilişkiyi güçlendirmeyi, organize olmayı kolaylaştırmayı ve alışkanlıkları baz alarak önerilerde bulunmayı amaçlıyor.
Intel bu projesiyle birlikte isminin anılmasına alışık olmadığımız bir alana giriş yapmış oluyor. Masrafları azaltıp, satışları artırmayı amaçlayan bu sistemin gelecekte büyük ilgi görmesi umuluyor.