İnternet dünyasında yeni dönemeç: sosyal web

10 Nisan 2012 21:53

İnternet hayatımıza girdiği dönemden bu yana sosyal ve iş hayatımızdaki birçok dinamiği değiştirirken, web dünyası da kendi içinde kullanıcı talepleri doğrultusunda hızlı bir değişimden geçiyor. Artık internet sadece bilgi kaynağı olarak görülmüyor; kullanıcılar gerçek hayattaki deneyimlerini bu dünyada da devam ettirme yönünde tercihlerini kullanıyor. Arkadaşlarımız ve iletişimde olduğumuz kişiler çevrim içi dünyadaki yaşamımızın önemli bir parçasını oluşturuyor. Bugün birçok kullanıcı internette blog yazıları, tweet’ler ve profil güncellemeleri ile sosyal bağlantılar kuruyor. Artık kullanıcıları “web insanları” olarak tanımlıyoruz. Çünkü birbirleri ile iletişimleri, paylaşımları ve sosyal platformlardaki kimlikleri bugün internetin önemli bir parçasını temsil ediyor. Bu paylaşım sadece son kullanıcılar için geçerli bir durum değil. İşletmeler, hatta ülke liderleri de sosyal medya aracılığı ile mesajlarını kitlelere ulaştırmayı tercih ediyor. Hayatımızda 5-6 yıldır var olan bu platformlara, kullanıcılar içerik yüklüyor, yorumlarını paylaşıyor, tartışıyor ve eğleniyor. Sadece dört aydır kullanıcılara açık olan Google+’a ilk yüz günde 3,4 milyar fotoğraf eklenirken, her dakika YouTube’a 60 saatlik video yükleniyor ve her hafta 100 milyondan fazla kullanıcı video paylaşıp, yorumlar yazıyor.

Sosyal platformlar çoğunluğun ortak kanısını, görüşünü yansıtıyor. Google aramaları bugüne kadar hep sosyal sinyalleri baz alarak, “çoğunluğun sesini” yansıttı. +1 ve Google+ ile artık çoğunluğun sesi, “sizin çoğunluğunuzun sesi” haline dönüşüyor. +1 uygulaması ile kullanıcılar Google arama sonuçlarında karşılarına çıkan ve beğendikleri web sitesini, reklamları, videoları kısacası tüm içeriği +1’leyerek, değerlendirmelerini paylaşabiliyor. Herhangi bir konuda bilgiye veya öneriye ihtiyaçları olduğunda, arkadaşlarının +1’leyerek önerdikleri ve Google+’da paylaştıkları içeriklere Google arama sonuçlarından erişebiliyorlar. Örneğin tatil planları yaparken gideceğiniz mekanda otel ya da restoran araştırırken, çevrenizdeki kişilerin deneyimlerini +1’ledikleri siteler üzerinden inceleyerek, referans alabiliyorsunuz. Bugün +1 rozeti milyonlarca sitede yer alırken, günde 5 milyar görüntülemeye erişiyor.

Kullanıcılara daha iyi bir internet tecrübesi yaşatma ve interneti daha sosyal hale getirme yönündeki çalışmalarımızın temelini oluşturan Google+’da artık kullanıcılar sadece çevrelerindeki insanlar ile iletişime geçmekle kalmıyor, takip ettikleri konular, hobiler veya markalar ile ilgili gelişmeleri yarattıkları çevreler üzerinden takip ediyor. Kısa bir sürede 100 milyondan fazla kullanıcıya erişen ve halen proje aşamasında olan Google+’a, kullanıcıların geri dönüşleri doğrultusunda her gün yeni bir özellik ekleniyor. Sadece son kullanıcılar değil artık işletmeler de sosyal platformların gücünün farkına vararak, bu dünyadaki varlıklarını artırma yönündeki projelerine hız veriyorlar. Bunun önemli bir göstergesi de işletmelerin hedef kitleleri ile belirledikleri çevreler kapsamında birebir iletişime geçmelerine imkan tanıyan Google+ sayfalarının açılma hızı. Lansmanı kısa bir süre öncesinde yapılmasına rağmen bugün 1 milyonun üzerinde marka/işletme, çevreleri ile iletişimlerini, yeni ürün tanıtımlarını, Google+ üzerinden gerçekleştiriyor.

Sosyal platformlardaki bu gelişimi tetikleyen en önemli unsur ise mobil teknolojiler. Mobil teknolojilerin ve akıllı telefonların kullanımındaki artış ile kullanıcılar zamandan ve mekandan bağımsız internet dünyasında var olabilmenin özgürlüğünü seviyor. Akıllı telefonlara kullanıcıların yönelmesi ile birlikte bu alana yapılan yatırımlarda artış gösteriyor. Özellikle bulut bilişim teknolojisi üzerinde geliştirilen uygulamalar ile cep telefonları artık kullanıcılar için “Süper PC”ler haline dönüşüyor. Kullanıcılar özgürlüğü seviyor, hayatlarını bu dünyaya taşıyor, paylaşıyor, eğleniyor. Bu insanların büyük bir çoğunluğu için internette olma nedeni sosyal platformlar. Hızla yükselen ve geçici olmayan bu trendde hedef kitleleri ile doğrudan iletişim kurmak isteyen, geri dönüşlerini analiz ederek planlamalarına bu doğrultuda şekil veren markalar, doğru stratejiler ile başarıyı yakalayabileceklerdir.

Google olarak; hem kullanıcıların hem de işletmelerin daha iyi bir internet tecrübesi yaşaması için ihtiyaç duydukları çözümleri sunmaya devam ediyor olacağız.

Paylaş