iOS için Chrome tarayıcı için güzel bir güncelleme yapılıyor. iOS uygulamasına yakında sekme grupları özelliği geliyor.
Masaüstü ve Android cihazlarda halihazırda mevcut olan sekme grupları özelliği, bugün resmi olarak duyurulduğu üzere yakında iOS için Chrome’a da gelecek. Bu konuda, “iPhone veya iPad’inizde seçtiğiniz sekmeleri gruplandırabilecek ve kolay tanıma için onlara özel bir ad ve renk verebileceksiniz.” açıklamasını geçen Google, çok yakında sekme gruplarının cihazlar arasında senkronize edileceğini de duyurdu. Bu sayede sekme grupları masaüstü ve mobil cihazlara otomatik olarak gönderilecek. Chrome bunlara ek olarak yakında diğer cihazlarınızda açtığınız sekmelere bakacak ve tekrar ziyaret etmek isteyebileceğinizi düşündüğü sayfalar için öneriler sunmaya başlayacak. Chrome için bundan önce başka gelişmeler de gündeme geldi. Örneğin Android için Chrome yakında ekran kaydındaki hassas bilgileri gizleyecek. Herkese ne zaman açılacağı bilinmeyen bu özellik, kredi kartı ya da parola gibi bilgilerin ekran kaydında ya da ekran paylaşımında görünmesini engelleyecek.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Hassas bilgilerin web sitelerindeki formlar üzerinden yanlışlıkla başkalarına gösterilmesinin önüne geçecek özellik, gizliliği ve veri güvenliğini artıracak. Geçtiğimiz ay masaüstü Chrome için üç yeni yapay zeka destekli özellik duyurulmuştu. Yeni güncelleme kapsamında ilk olarak Google Chrome içinde “Google Lens” ile seçim yaparak görsel arama altyapısı çok daha iyi hale getirildi. Atılan adımla beraber sisteme direkt olarak adres çubuğunun sağ tarafından hızlı şekilde ulaşılabiliyor ve Chrome’a özel “Circle to Search” sistemi artık çok daha şık şekilde çalışıyor. Sayfalardaki görsellerin barındırdığı objeleri otomatik olarak algılayabilen sistemin nasıl çalıştığı, buradaki resmi videoda güzel şekilde gözler önüne seriliyor.
Buna ek olarak Google, diyaloğa dayalı bir arama deneyimi için yapay zeka altyapısını Chrome tarama geçmişinize entegre ediyor. Bu sayede arama geçmişinizde site bazlı değil, içerik bazlı arama yapabiliyorsunuz. Bu sayede örneğin arama geçmişinizde “Geçen hafta baktığım dondurmacı hangisiydi?” gibi bir arama gerçekleştirilebiliyor. Chrome’a eklenecek bir diğer yapay zeka özelliği ise açık sekmelerdeki ürünleri algılıyor ve onları tek bir sayfada yan yana getirerek karşılaştırıyor. Başta sadece ABD’de sunulacak bu özellik, bazı durumlarda kişilere büyük zaman kazandıracak gibi görünüyor.