Araştırma şirketi IDC’nin verilerine göre Apple, bu yılın ilk çeyreğinde iPad satışları açısından rekor kırdı. IDC’ye göre 2018’in ilk çeyreğinde Apple, 9,1 milyon iPad satışı gerçekleştirdii. Araştırma firması, iPad’lerin üç aylık dönemde tablet sevkiyatlarının yüzde 28,8’ini oluşturduğunu tahmin ediyor.
Bu rakam, bir önceki çeyrekte yüzde 24,9’du. Mütevazi büyüme, iPad’in yüzde 32,7’lik hisseyi yakaladığı 2014’ten bu yana en yüksek ilk çeyrek pazar payı ile sonuçlandı.
iPad’in IDC başına ilk çeyrek pazar payı:
2013: yüzde 40,2
2014: yüzde 32.7
2015: yüzde 26,8
2016: yüzde 25,9
2017: yüzde 24,9
2018: yüzde 28.8
IDC, tüm satıcıların dünya çapındaki tablet sevkiyatlarının bir önceki yıla göre ilk çeyrekte yüzde 11,7 düştüğünü ve iPad’in satış, gelir ve pazar payını daha da etkileyici hale getirdiğini söylüyor. iPad, 2010 yılında piyasaya sürüldükten kısa bir süre sonra olduğu gibi dünyanın en popüler tableti olmaya devam ediyor. Apple’ı 2018 ilk çeyrekte 5,3 milyon tablet gerçekleştiren Samsung izliyor.
Şirketin kısa bir süre önce duyurduğu yeni iPad, şirketin şimdiye kadar sattığı en ucuz tablet modeli olarak dikkatleri üzerine çekiyor. Direkt olarak eğitim dünyası hedeflenerek hazırlanan ürün, 9,7 inç Retina Display ekran ile karşımıza çıkıyor. Gücünü A10 Fusion işlemciden alan tablet, Touch ID parmak izi okuma sistemine sahip. Doğal olarak Face ID teknolojisini barındırmaya ürün, önünde HD Facetime, arkasında ise 8 megapiksel bir kamera taşıyor. 10 saatten fazla pil süresi sunabildiği söylenen tablet, önemli bir detay olarak Apple Pencil desteğini beraberinde getiriyor. Daha önce iPad Pro modelleriyle kullanılabilen kalem, bu yeni iPad modeliyle de aktif olarak çalışıyor.
Türk çocuklarının çizim yeteneklerini sergilediği yeni iPad reklamları